Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Начало

Потребителското доверие във Франция е на най-ниското си ниво от две години

Делът на домакинствата, които са оптимисти за бъдещото си финансово състояние, се стопява

Потребителското доверие във Франция е на най-ниското си ниво от две години

Снимка: Paul Faith/Bloomberg

Доверието на френските домакинства в икономическата ситуация рязко спадна през ноември, като индикаторът се потопи с 4 пункта до ниво от 90 пункта, което е най-ниското равнище от декември 2018 г., съобщи френският статистически институт Insee.

През този месец французите бяха много по-малко оптимистични относно бъдещото си финансово състояние, като показателят загуби пет пункта и се отдалечи от дългосрочната си средна стойност. 

Освен това делът на домакинствата, които вярват, че е подходящо да се правят големи покупки, рязко намалява. Съответното индикаторът за тази нагласа губи осем пункта до най-ниското си ниво от миналия май.

Като цяло френските жители отчитат, че възможността за спестяване също се понижава, но мненията за бъдещия капацитет за спестявания остават стабилно позитивни.

Делът на домакинствата, които вярват, че е целесъобразно да се спестява, отново се увеличава. Показателят се повишава с три пункта, показват данните на Insee.

Френското правителство планира да облекчи мерките за борба с разпространението на коронавирус в три стъпки на фона на забавяне в ръста на болните. Въпреки това някои ограничения ще останат в сила. Първото облекчение ще е „около“ 1 декември, последвано от второ преди празниците в края на годината, а третото ще е през януари.

По-ранни данни показаха още, че потребителските настроения в Германия през ноември също бяха значително помрачени от частичното блокиране. Подобно на ситуацията от предходния месец, през ноември са се понижили както икономическите нагласи, така и очакванията за доходите и склонността към покупки.

В резултат на това проучване на нюрнбергската компания за пазарни проучвания GfK прогнозира потребителското доверие в Германия да се понижи с 6,7 пункта през декември 2020 г., с 3,5 пункта по-надолу от октомврийското ниво, ревизирано до -3,2 пункта.

По статията работиха: Веселина Василева, редактор Десислава Попова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Начало
Bundesbank: Германската инфлация ще е положителна през януари