IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Coca-Cola възражда стъклените си бутилки

С тях компанията възнамерява да спре дългогодишния спад в продажбите си

10:57 | 04.08.14 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Coca-Cola се бори с дългогодишен и бавен спад в продажбите, ето защо се опитва да накара хората отново да консумират повече от най-известното ѝ питие. Една от стратегиите на компанията за постигането на това е да започне да продава газираната напитка в по-малки бутилки и кенове. Компанията ще се опита да накара потребителите да пият повече кола от стъклени бутилки, пише BusinessWeek.

През 2009 г. концернът представи малкия кен от 220 мл, който съдържаше по-малко от 100 калории. Наскоро пък започна да акцентира все повече върху старомодните си стъклени бутилки.

Въпросът е колко добре се продават те? Оказва се, че доста добре. Продажбите на Coca-Cola в стъклени бутилки са се увеличи с 9% през миналата година, а през тази са отбелязали ръст от 19%, сочат данни на компанията за пазарни проучвания IRI.

От своя страна продажбите на Pepsi в стъклени бутилки са доста по-високи. Те са нараснали с 205% миналата година и с 47% през тази. Причината Pepsi да има толкова високи ръстове е, че тя почти не е продавала продуктите си в стъклени бутилки досега.

Тези данни подсказват, че индустрията с газирани напитки е била в низходяща спирала в продължение на почти цяло десетилетие. През миналата година продажбите в САЩ отбелязаха спад с 3 на сто, а това беше девета поредна година на спад, тъй като хората започнаха да консумират по-малко газирани напитки и се насочиха към други.

Въпреки че новините са добри за Pepsi и Coca-Cola, стъклените бутилки едва ли ще бъдат спасението на цялата индустрия. Продажбите на Coca-Cola и Pepsi на напитки в стъклени бутилки през миналата година достигнаха съответно 123 млн. и 30 млн. долара, посочва IRI. В действителност напитките в стъклена бутилка са нещо като виниловите грамофонни плочи в индустрията с газирани напитки, но същевременно възлизат на по-малко от процент от всичко, което пием. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:38 | 13.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

1
rate up comment 5 rate down comment 1
0pk
преди 10 години
Хах, залагат на носталгия. Хората отдавна са наясно, че подобни подсладени газирани напитки са вреднички и няма как - ще падат продажбите. Аз последно пих кола преди години, щото имаха кампания и ходиха по къщите да раздават :]
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още