Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Анализи

Краят на евтините коли

На настъплението на малките модели скоро ще бъде сложен край заради устрема на производителите към електромобили

1
 
5
 
5
преди 2 месеца
Няма профилна снимка
Не мисля че това което казва статията - за малка кола все се намирало някъде местенце. Обикновенно или има място за каквсто и дае кола или няма за никаква, редки са ситуациите в които може да влезе малка а не може нормалма.
3
 
10
 
4
преди 2 месеца
Няма профилна снимка
и понеже си говорим за батерий , днес (събота) в топа на kaldata е новина за една швейцарска фирма за батерий :

https://innolith.com/

енергийна плътност от над 1000 Вт/кг , за момента Тесла Модел 3 е с 250 Вт/кг и се очаква догодина да е около 330 Вт/кг . и 50.000 цикъла на зареждане/разреждане без деградация на капацитета , в момента на Модел 3 гаранцията е 1000 цикъла зареждане/разреждане преди да започне да спада постепенно капацитета . и твърдят , че с техните батерии без проблем ще може да се измине разстояние над 1000км . мдааа ... строят си поточна линия и до 3-4 години започват масово производство .
2
 
50
 
3
Sakamano до: zelka007
преди 2 месеца
Първите потребители на нови технологични продукти винаги са прецакани. Плащат прекалено много пари за стока с още неизчистени дефекти и по-ниски параметри от следващите поколения. Същото беше и с мобилните телефони и с плазмените телевизори. Но без тези потребители никоя технология няма шанс да се наложи на пазара. Затова макар и принципно да съм против държавното подпомагане, в този случай очевидно то е допустимо.

Според мен би било добре да се приеме задължителен европейски стандарт за батерии. В смисъл, батериите на различните марки електромобили да бъдат взаимнозаменими.
13
 
20
 
2
majnata до: zelka007
преди 2 месеца
трай коньо за зелена...зелка !
10
 
26
 
1
преди 2 месеца
Няма профилна снимка
за момента електрическите са скъпи , все още се изплащат разходи за развойна дейност , но при насищане на пазара с достатъчно коли , тези разходи рязко ще поемат надолу . другия параметър дето трябва да се следи е цената на енергийната плътност на батерията . по данни от миналата година това е $130-184 за кВтч и върви надолу , всеки малък технологичен пробив и подобряване на процесите в самата батерия водят до постоянно спадане в цената . първата "жертва" ще са SUV-четата , там се очаква рязко да се промени обема на продажбите при достигане на цена на енергийна плътност от $104 за кВтч . това ще е границата , при която да придобиеш и караш електрически SUV ще е по-евтино и изгодно от бензинов или дизелов подобен , очаква се някъде към 2024-25 година . а при цена от $72 за кВтч някъде към 2030 година трендът ще е окончателно счупен вече . при по-сериозен технолгичен пробив и съответно спад на цената под границата от $62 за кВтч ще се счупи и тренда при така наречените малолитражки ... живи и здрави ще видим :)))