IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

За ужас на европейските автопроизводители потребителите искат джипове

Автомобилните производители на Стария континент срещат все повече трудности при намаляването на вредните емисии

10:47 | 25.09.20 г. 18
<p>
	Seat SA Arona е изложен в дилърство на марката в Барселона. <em>Снимка: Angel Garcia/Bloomberg</em></p>

Seat SA Arona е изложен в дилърство на марката в Барселона. Снимка: Angel Garcia/Bloomberg

Европейските автомобилни производители имат проблем със SUV моделите - те продават твърде много от тях, пише The Wall Street Journal. 


Според приетите през 2009 г. разпоредбите на Европейския съюз за борба с климатичните промени автомобилните производители в Европа трябва да намалят средните си емисии на въглероден диоксид за своя автопарк с 95 грама на километър тази година, като в противен случай ще бъдат санкционирани. Това обаче става все по-трудно за автопроизводителите заради отслабения апетит към дизелови коли, които имат относително по-малко емисии на въглероден диоксид, недостига на електрически превозни средства и ръста в търсенето на SUV модели. 


“SUV моделите са полезни в подкрепа увеличаването на продажбите и рентабилността на автомобилните производители”, посочва Фелипе Мунос, анализатор на Jato Dynamics. “Техните високи емисии обаче значат, че автомобилните производители се нуждаят от нови идеи, за да отговорят на изискванията на ЕС”, добавя той. 




На най-големите пазари в Европа делът на SUV моделите от общите продажби на нови коли достига 50%. 

В сряда губернаторът на американския щат Калифорния Гавин Нюсъм подписа заповед, която цели да забрани продажбите на нови пътнически автомобили с бензинови и дизелови двигатели до 2035 г. 


Междувременно европейските регулатори започнаха да намаляват емисиите на парникови газове от автомобилите около десетилетие по-рано. Тяхната първа цел беше за 130 грама на километър до 2015 г. и понижение до 95 грама на километър до 2020 г. От следващата година ограниченията ще влязат в сила за всички нови коли, продавани в Европа. 

Това принуждава компаниите да адаптират предложенията си. Производителите на луксозни седани като Daimler и BMW разшириха автопарковете си, за да включат и по-малки автомобили. 

Потребителските вкусове обаче се движат в противоположна посока, насочвайки се към SUV моделите, които отделят значително повече въглероден диоксид спрямо по-малките коли. Това доведе до увеличаване на емисиите от автомобили от 2017 г. насам. Сега, на фона на наближаващия краен срок за европейските цели, автопроизводителите все още са далеч от тях. 
  
В първите години от усилията на Европа да намали емисиите производителите можеха да разчитат на нарастващата ефективност на двигателите, както и на регулаторни изключения и вратички. Но тъй като целта стана по-взискателна, натискът за разработване на нови технологии, особено по отношение на електрическите превозни средства и хибриди, се повишава.


В Европа, основно в Германия, производителите залагат на дизела, който отделя по-малко емисии от бензина. Но след като Volkswagen беше обвинен в измама и плати тежки глоби, потребителите обърнаха гръб на тази технология.   

Липсата на достъпни електромобили в същото време значи, че много купувачи се насочват към коли с бензинови двигатели. Продажбите на електрически превозни средства нарастват, но остават малка част от европейския пазар. 

Продължението на анализа четете в сайта на Bloomberg TV Bulgaria!

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 02:16 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Анализи виж още

Коментари

8
rate up comment 3 rate down comment 3
sando1
преди 3 години
Този процес не е регламентиран и всеки може де си върне километража колкото си иска преди всеки преглед. Така че не разчитай пунктовете за преглед да имат достоверни данни.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 6 rate down comment 1
sando1
преди 3 години
Тоест според теб трябва да се контролира изминатото разтояние? Как на практика предлагаш да стане това?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 4 rate down comment 5
mvr0306
преди 3 години
Ами ако искаме да контролираме колко РЕАЛНО и АБСОЛЮТНО изпуска една кола във въздуха трябва да се контролира произведението от грамСО2/км * изминати км. Проста математика. За деца от четвърти клас. Другото са безполезни приказки на политици и "зелени". Ясно е че една кола с евро 6 дето минава 50 000км замърсява повече отколкото кола с евро 3 дето минава 5 000км.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 8 rate down comment 0
zelka007
преди 3 години
в пунктовете за прегледи и фирмените сервизи се събира информация кои колко карат ... и служебни , и лични , и по региони кое как е ... не е някаква голяма тайна ... само в БГ по автокъщите идват коли на реални 158236км ... :))) ... от автовозите слизат на по 250-350х ... и после по чудодеен начин стават на по 100хоня ден гледах един на ломско шосе ги беше нагласил тия в неговата автокъща , поне 10-на , на 123456км ... :))) ... наглеца ... :)))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 10 rate down comment 1
0pk
преди 3 години
Еми все по-широки стават потребителите, какво да се прави...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 6 rate down comment 3
v_tin
преди 3 години
Въх какво да правя сега, електричка ще си купя, ама майбах да бъде. В друга не мога да се возя. Пада ми реномето
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 3 rate down comment 4
sando1
преди 3 години
Ами защото така се контролира и смята най-добре. По твоята логика колите трябва да се ограничават по пробег ли? Джип - 2000 км на година, малолитражка - 10000 км?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 6 rate down comment 4
mvr0306
преди 3 години
Какво значение има за замърсяването колко СО2 отделя една кола на км??? Важно е колко ще отдели за една година, а това основно зависи от това колко км изминава автомобила!!! Баси ***!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още