IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Германия става новият голям пазар за "Корадо – България"

Компанията си поставя амбициозната цел за влизане в SOFIX през 2018 или 2019 г.

16:21 | 29.03.18 г.
<p>
	<em>Войтех Чамек.&nbsp;Снимка: &quot;Корадо-България&quot; АД</em></p>

Войтех Чамек. Снимка: "Корадо-България" АД

Чешката компания за производство на радиатори „Корадо Груп“ навлиза на нов потенциален пазар – Германия, което ще обвърже основно българското предприятие „Корадо – България“. Това съобщи изпълнителният директор на “Корадо Груп” Войтех Чамек на ежегодната си среща с инвеститорите и медиите.

Чамек определи новия клиент като най-важния проект за компанията през 2018 г. “Уверени сме, че сме спечелили голям клиент, за който ще бъде предназначена продукцията на „Корадо – България“.

В момента тече процедурата по финализиране на сделката, като се очаква тя вече да бъде факт до месец или два. „Поръчката е обемна, а клиентът взискателен“, заяви Чамек, без да назовава името на новия германски партньор. Той увери, че е позитивно настроен към тази сделка, като основното в нея е изискването за качество и технологичните предизвикателства, които компанията е амбицирана да удовлетвори.

"Става дума за вече съществуващ клиент на „Корадо – България“, който изкупува около 15% от целия обем радиатори за баня в последните две години“, разкри Алес Зоухар, директор „Продажби и маркетинг”. Той обяви, че настоящата сделка е за производство на панелни стоманени радиатори, като потвърди, че основната тежест ще пада върху „Корадо – България“.

Втората потенциална цел на компанията за 2018 г. е нов цех за боядисване - инвестиция, която е възможно да се реализира още през тази година, ако бъде намерена най-добрата технология. За момента се обсъжда сътрудничество с голяма компания, която произвежда широка гама продукти за премиум пазари като Великобритания и Германия. Чамек обаче призова за търпение, тъй като въпросът не е само да се „пилеят пари“, а да се намери най-добрата технология.

Компанията продължава да съсредоточава усилията си в Централна и Западна Европа като основни пазари за своите продукти, поставяйки си за цел да запази позицията си на петия най-голям производител на стоманени радиатори. В същото време от дружеството посочиха, че успяват да запазят продажбите на традиционни си пазари като Румъния, Франция, Унгария, Украйна, Босна и Херцеговина. 

На 23 май предстои Общо събрание на акционерите на компанията, като основна точка от дневния ред ще бъде разпределението на печалбата от 2017 г. Компанията ще разпредели 72% от печалбата си за дивидент, или 0,26 лева на акция, което на пръв поглед изглежда без промяна спрямо същите 26 ст., които „Корадо“ разпредели от печалбата за 2016 г. Ако се вземе обаче предвид увеличението на акционерния капитал, компанията отчита 50% увеличение на печалбата за акционерите.

Припомняме, че акционерите на компанията получиха за 2 притежавани акции на „Корадо-България“ още 1 допълнителна, в резултат на което общият брой на акциите на дружеството се увеличи от 8,779 милиона на 13,168 милиона. Ръководството на компанията не изключи повторение на тази процедура с цел увеличаване на ликвидността на акциите, като обърна внимание на намаляващия процент разпределена печалба и увеличаващия се дивидент в същото време.

Предстои компанията да приеме и решение за разпределяне на 6-месечен дивидент, което ще бъде възможно след гласуване на промени в Устава на дружеството на 23 май. „Това беше една от нашите цели, важна не само за инвеститорите, но и за компанията като цяло. „На равнище група ние плащаме дивиденти на тримесечие, но за съжаление, българското законодателство не ни дава това право тук“, каза Чамек.

Според неговите очаквания компанията ще влезе в основния индекс на Българската фондова борса – SOFIX, през 2018 г. или през 2019 г., като той допълни, че компанията работи по няколко проекта, които могат да ускорят влизането на дружеството в „клуба на елитните български компании“.

Компанията успя да отчете за трета поредна година рекордни резултати въпреки повишаването в цената на стоманата. Според Чамек налагането на митата върху вноса на стомана в САЩ подлага бранша на допълнителен натиск.

„Някои наивни мениджъри ще си кажат, че след време цената на стоманата ще спадне. Аз съм на противоположното мнение. Но когато нещата се успокоят, ще има добри възможности за тези, които оцелеят“, коментира Чамек. От неговите думи стана ясно, че увеличаващите се цени на стоманата са по-скоро предимство за дружеството.

Той очаква свиване на пазара, но отхвърли смяна на бизнес модела или замяна на основната суровина, което е невъзможно. Според Чамек резултатите на компанията са много добри за сметка на противоположния тренд при основните конкуренти на пазара, при които по думите му „паричните потоци са в застой, а инвестициите са замразени“. По думите му ще станем свидетели на Дарвиновата теория за оцеляване на най-приспособения.

Одитираният финансов отчет за 2017 г. показва 63% ръст на печалбата, 13% покачване на производството и 30% увеличение на приходите. Освен новата бояджийска линия като възможна инвестиция през 2018 г., компанията планира реновиране и приобщаване на новозакупен терен за близо 300 хил. лв.

Ръководството на компанията си поставя за цел постигане на положителен финансов резултат и през 2018 г. в условията на продължаваща стагнация на пазара, както и повишаване на продажбите на българския пазар. Предвижда се да се запазят продажбите на традиционни пазари като Румъния, Франция, Унгария, Украйна, Босна и Херцеговина.

От началото на годината акциите на „Корадо – България“ поскъпват с 12,41%, а през последната една година ръстът в цената достига 92,50% при пазарна капитализация от 101,398 млн. лв.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.

Последна актуализация: 14:19 | 08.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още