Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Зеленината на София води пред Брюксел

Градоустройството поставя въпроса как да се справим с монофукционалността с по-смесени зони, но да намалим присъствието на автомобили, посочи арх. Павел Янчев

Зеленината на София води пред Брюксел

Снимка: Pixabay

Брюксел е град, който е с малко по-дълга модерна история в сравнение със София. Той е един средновековен град, който малко по-малко се е модернизирал, но на цената на големи разрушения и трансформации. Грешките и добрите примери от историята на Брюксел могат да ни послужат като пример, който да добавим към опита на София. Това каза Павел Янчев, архитект и урбанист, в предаването „ИмоТиТе“ на Bloomberg TV Bulgaria.

Още по темата

Той разказа за наличието на малък брой зелени площи в европейската столица Брюксел.

„Разликата е в социалните и социално-икономическите режими на развитие на двата града. Най-големият растеж на София е преминал през държавното планиране, като то е дало възможност да бъдат добре съхранени тези зелени площи“, посочи архитектът.

Павел Янчев допълни, че подобни зелени площи дават възможност за проветряване на столицата, докато непрекъснатото развитие на Брюксел е довело до загуба на публично пространство.

„Брюксел е имал достъп до много повече финанси и градоустройствени процедури. През 70-те години, когато се изграждат сградите и комплексите на европейските институции, всичко се случва за облагодетелстване на частния интерес, за сметка на много граждани, които са изгонени от града“, смята архитектът.

Според него в Брюксел съществуват цели големи квартали с офис сгради, които са празни, както и че градът се опитва да рециклира и преизползва подобни сгради.

Още по темата

„За разлика от многобройните монофункционални зони в София, проблемът в Брюксел е свързан с масовата загуба на жилища за сметка на офис площите“, потвърди Янчев и коментира, че и при двата града се залага на строгото зониране.

Според него въпросът е как да се справим от една страна с монофукционалността, като се опитваме да правим по-смесени зони, и от друга страна - да намалим присъствието на автомобили в публичните пространства.

Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

По статията работи: Екип на Bloomberg TV Bulgaria

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (1)

5
 
2
 
1
преди 1 година
Няма профилна снимка
Да правим паралели между София и Брюксел,е все едно да сравняваме Сеул и Пхенян.

Още от Новини
Черноморската банка отпусна заем от 50 млн. евро на румънска компания