IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Deloitte очаква ръст на продажбите на дребно в САЩ с до 4,5% по празниците

Повишаващите се доходи и подобраващият се трудов пазар ще окуражат потребителите да харчат повече, смята компанията

18:08 | 24.09.14 г.
Автор - снимка
Създател
Deloitte очаква ръст на продажбите на дребно в САЩ с до 4,5% по празниците

Продажбите на дребно в САЩ може да се увеличат с до 4,5% през тазгодишния есенно-зимен празничен сезон, надвишавайки резултатите от миналата година, след като повишаващите се доходи и по-добрите перспективи пред пазара на труда ще окуражат потребителите да бръкнат по-дълбоко в джобовете си, пише Bloomberg.

Приходите от продажби, без да се включват моторни средства и бензин, може да се изкачат до 986 млрд. долара между ноември и януари, обяви в изявление консултантската компания Deloitte. Продажбите през същия период миналата година са нараснали с 2,8%, по данни на компанията.

Американските потребители са на път да увеличат разходите си, след като спадът на безработицата до 6,1% ги кара да се чувстват по-уверени относно финансите си, докато разполагаемият доход нараства с 2,6%, отчитайки инфлационния ефект, между юли 2013 и юли 2014 г. Най-слабите продажби в периода около започването на учебната година от края на рецесията насам обаче породиха известни съмнения, че празниците също ще бъдат "постни", а на пазарите отново ще се наблюдават убийствени за печалбите намаления, които се отразиха негативно на търговците миналата година.

„Наблюдава се комбинация от реални основания за оптимизъм и психологически ефект у хората, който ги кара да се чувстват по-добре относно икономиката“, коментира Алисън Пол от бранша. И все пак към края на сезона вероятно отново ще се наблюдават същите намаления като миналата година, добави тя.

Прогнозата на Deloitte е по-оптимистична от очакванията на AlixPartners, която миналата седмица обяви, че продажбите между ноември и декември може да нараснат с до 3,8%.

Поръчките по интернет и по пощата може да се повишат с до 14%, според Deloitte. Електрониката вероятно отново ще бъде предпочитаният избор за подарък, докато продажбите на дрехи могат да срещнат затруднения, посочи Пол. Търговците на дрехи могат да се възползват от присъствието си в интернет, а обикновените магазини ще се представят най-добре, посочи тя.

Фирмите за доставки и търговците се подготвят за ръст на покупките по интернет, увеличавайки сезонната си работна сила. United Parcel Service ще увеличи наемането си на персонал за периода с до 73%. Временната работна сила ще наброява около 95 хил. души, които да обработват наплива на пратки между октомври и януари, обяви базираната в Атланта компания.

Target Corp очаква да наеме 70 хил. служители за сезона, за да се справи с поръчките, колкото нае и миналата година. Wal-Mart възнамерява да добави 60 хил. души към работната си сила в периода, което е с около 10% повече спрямо 2013 г.

„Очаквам добър празничен сезон. Миналогодишния такъв постави летвата ниско поради редица причини, но хората с деца все пак ще искат да сложат нещо под коледното дърво“, каза Пол.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:29 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още