Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Пандемията понижи бизнес настроенията в Япония до нива от 2009 г.

Мрачните показания засилват очакванията, че Япония се отправя към дълбока рецесия заради влиянието на пандемията

Пандемията понижи бизнес настроенията в Япония до нива от 2009 г.

Снимка: Pixabay

Доверието на японските производители се е понижило през второто тримесечие до нива, които не са били налице след световната финансова криза през 2009 г., подчертавайки вредата от пандемията от коронавирус, нанесена на икономиката, зависима от износа.

Проучването „Танкан“ на Централната банка на Япония показа, че настроенията сред представителите на бизнеса извън сектора на промишлеността са най-лошите от десетилетие насам, тъй като ограниченията срещу коронавируса, въведени през май, принудиха предприятията да затворят, а потребителите да останат у дома, предава Ройтерс.

Мрачните показания засилват очакванията, че Япония се отправя към дълбока рецесия заради влиянието на пандемията.

Още по темата

„Всички индустрии изглежда бяха силно засегнати от резкия спад в търсенето, подчертавайки обширните щети, причинени от пандемията от коронавирус“, казва Хироши Ширайши, старши икономист в BNP Paribas Securities.

Индексът за настроението на големите производители достигна -34 пункта през юни, отбелязвайки най-ниското си ниво от юни 2009 г. Понижението от 26 пункта от март бе вторият най-бърз темп на спад в историята на проучването.

Индексът, измерващ настроенията извън сектора на промишлеността, спадна с 25 пункта до -17 пункта през юни, което също е най-лошото му отчитане от декември 2009 г. насам.

Големите компании очакват да увеличат капиталовите си разходи с 3,2% през годината до март 2021 г., което надвишава пазарните прогнози за печалба от 2,1%, но е по-ниска от плановете отпреди три месеца.

„Има вероятност големите компании да преразгледат своите разплащателни планове“, казва Шиничиро Кобаяши, старши икономист в Mitsubishi UFJ Research and Consulting. „Темпът на всяко икономическо възстановяване ще бъде бавен“, добави той.

Що се отнася до силата на пазара на труда, се очаква новите работни места да намалеят с 5,6% през фискалната 2021 г., което ще бъде първи спад в показателя от 2010 г. насам.

Сред големите компании настроенията спадат рекордно ниски нива при ресторантите, хотелите и производителите на машини. Но супермаркетите, домашните центрове и търговците на дребно съобщават за подобряване на търсенето, заявиха от Японската централна банка на брифинг.

Япония изпадна в рецесия за първи път от 4 години и половина в периода между януари и март и се очаква да претърпи най-дълбокия си спад в следвоенно време през текущото тримесечие.

По статията работиха: Радостина Ивчева, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Промишленото производство в САЩ расте през юли, но е под нивата преди пандемията