IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Alibaba създава китайския Netflix

Компанията навлиза в пазар, който вече е пренаселен, но има големи амбиции

12:25 | 15.06.15 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Китайският гигант в електронната търговия Alibaba създава услуга за видео стрийминг, подобна на Netflix, която се очаква да бъде пусната след около два месеца, пише CNN.

Абонаментната услуга, наречена TMall Box Office, ще увеличи присъствието на Alibaba в сегмента за дигиталното забавление.

"Нашата мисия, мисията на цялата Alibaba, е да промени домашното забавление“, коментира Патрик Лиу, ръководител на подразделението за дигитално забавление на компанията. „Нашата цел е да станем нещо като HBO в САЩ, да сме като Netflix в Съединените щати“.

Alibaba сключи редица сделки, за да разшири портфолиото си, придобивайки дялове в големи китайски фирми за видео стрийминг и в такива, предоставящи съдържание. Миналата година компанията пусна абонаментна видео услуга заедно с Lionsgate.

Китайският пазар на видео стрийминг вече е пренаселен, но е ясно защо има стимули за влизането в него. Страната представлява третият най-голям пазар за забавление и медии според Pricewaterhouse Coopers. Освен това пазарът може да достигне 214 млрд. долара до 2018 г.

Други китайски технологични компании като Tencent също предлагат видео стрийминг услуги. Самата Netflix обмисля да влезе на пазара в Китай.

Говорителят на Alibaba отказва да разкрие повече подробности за новия продукт, включително и за цената на абонамента.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 00:51 | 05.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още