Alibaba сключи редица партньорства, за да укрепи своите глобални предложения, свързани с облака, което я поставя в пряка конкуренция с компании като Amazon, Google и Microsoft, пише CNBC.
Сделките, включително тази с Intel, ще помогнат на Aliyun, облачното подразделение на Alibaba, да използва съществуващите центрове за данни, създадени от нейните партньори, така че компанията да може да предложи собствени услуги.
Като не изгражда собствени центрове за данни Alibaba ще спести пари, а чрез партньорствата ще укрепи своите глобални предложения в сферата на изчислителните облаци, като ще достигне до потенциално нови пазари.
"Има все повече и повече проблеми със съхранението на данни и все повече и повече клиенти, които имат нужда от повече възможности за съхранение“, посочва Саймън Ху, председател на Aliyun.
Ръководството на Alibaba заяви, че ходът има за цел да предостави на малкия и средния бизнес правилната инфраструктура, необходима за използването на силата на данните и анализа.
"Искаме да помагаме на други компании. Искаме да променим индустрията“, допълва Ху.
Alibaba има общо седем партньори, включително американската компания за центрове за данни Equinix и сингапурския телекомуникационен гигант Singtel. Тези партньорства позволяват на Alibaba да осигури глобален обхват на своя бизнес с облачни услуги.
Но листнатия на Hюйорската борса гигант в сферата на онлайн търговията се сблъсква със силна конкуренция в лицето на Amazon, Google, IBM и Microsoft – лидерите на пазара на облачни услуги, възлизащ на 16 млрд долара според Synergy Research Group.
И всички тези компании не показват никакви признаци на забавяне на темпото. Главният технологичен директор на Amazon Вернер Вогелс заяви пред CNBC по-рано тази година, че облачното ѝ подразделение Amazon Web Services (AWS) ще изпревари търговията ѝ на дребно в рамките на следващите 10 години. На няколко пъти главният изпълнителен директор на Microsoft Сатя Надела пък споменава, че компанията му се фокусира все повече върху облака.
Но приходите на Alibaba от този бизнес също нарастват изключително бързо, скачайки от 213 млн. юана (34 млн. долара) през първото тримесечие на 2014 г. до 388 млн. юана през същия период тази година. Увеличението е с цели 82%. И все пак облачните услуги представляват малък дял от общите приходи на компанията.
Ху не е притеснен от конкуренцията и твърди, че успехът на американските съперници на Aliyun само ще помогнат на компанията.
"Те са чудесни модели за подражание на Aliyun и ни искаме да се учим от техните силни страни“, коментира още той.


МААЕ: Защитният саркофаг на АЕЦ "Чернобил" е повреден
Виц на деня - 7 декември
Мачовете по ТВ днес (6 декември)
Времето във Варна на 6 декември 2025
Никулден е! Вижте какви са традиции за днес
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Най-големият син на Болсонаро ще се кандидатира за президент на Бразилия
Границата с Гърция е отворена и в двете посоки за камиони
Заведоха седем дела след самоубийства и кризи, предизвикани от ChatGPT
Зеленски в действие: Андрий Ермак се прости и с още постове
Украински дрон удари сграда в Грозни, Кадиров обеща суров отговор