Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Британски регулатор разследва Facebook и Google на пазара на дигитална реклама

Целта е да се установи колко голямо е влиянието на гигантите в тази област

Британски регулатор разследва Facebook и Google на пазара на дигитална реклама

Снимка: Архив Ройтерс

Британски регулатор, съблюдаващ конкуренцията, започна разследване за мощта на Facebook и Google на пазара на дигитална реклама, включително и за собствеността на данните, предава Ройтерс.

Органът за конкуренцията и пазарите (CMA) заяви, че ще разгледа колко голямо влияние имат тези платформи, начина, по който събират и използват потребителски данни и дали потребителите получават добри условия.

Миналата година Великобритания нае Джейсън Фърман, главен икономист в бившата администрация на американския президент Барак Обама, за председател на нов панел, който разглежда подхода на страната към дигиталната икономика. Целта е да се установи дали технологичните гиганти се нуждаят от повече конкуренция.

Още по темата

CMA твърди, че, ако открие доказателства за наличието на проблеми, ще даде подробни препоръки на правителството.

„Много от тези бързо променящи се пазари са затворена книга за повечето хора“, посочва председателят на CMA Андрю Тайри. По думите му разследването ще даде възможност да се разбере по-ясно какво правят глобалните онлайн платформи.

„Това са глобални пазари, така че трябва и ще работим по-тясно с властите по света отпреди, докато обмисляме нови подходи към предизвикателствата, предизвикани от тях“, категоричен е той.


 

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Toshiba отчете първата си оперативна загуба от четири години насам