Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Бум на технологиите за анализ на данни в бизнеса се очаква до три години

90% от компаниите ще използват технологии за анализ на данни до 2020 г., като в момента такива технологии са навлезли в 40% от бизнес организациите

Бум на технологиите за анализ на данни в бизнеса се очаква до три години

Снимка: Pixabay

Бум на използването на технологии за анализ на данни в бизнеса се очаква до три години. Това стана ясно от проучване на анализаторската компания Forrester Consulting, възложено от европейския ИТ лидер Atos.

90% от компаниите ще използват технологии за анализ на данни до 2020 г., като в момента такива технологии са навлезли в 40% от бизнес организациите. В същото време 23% планират въвеждането им в рамките на следващите 12 месеца.

Тези резултати са налице, въпреки че една трета от компаниите посочват няколко бариери, които стоят пред въвеждането.

При възложеното проучване е разгледана глобална извадка от над 580 лица, отговорни за вземане на решения в бизнес и IT направленията в 11 индустриални сектора на три континента.

Още по темата

По отношение на бариерите 44% от анкетираните виждат нарастване на многообразието сред видовете неструктурирани данни като значимо предизвикателство, докато 35% са загрижени за традиционните практики по отношение на изходните бази данни и липсата на синхронизация между IT и бизнес функциите. Повечето организации обаче предприемат действия, за да коригират това, а мнозинството от участниците в проучването изтъкват като критични приоритети за следващите 12 месеца подобряването на отношението IT - бизнес (71%) и реорганизация на IT с цел по-доброто синхронизиране с бизнеса (66%).

Според авторите на проучването то показва ясния акцент върху различни специфични за съответния пазар приоритети в зависимост от сектора. В сектора на комуналните услуги, например, анализите на данни се разглеждат като предпоставка за развитието на интелигентни мрежи, докато в производството анализите са тясно свързани с „умната фабрика“, особено във връзка с диагностичната поддръжка.

Проучването представя задълбочени секторни профили на нагласите и практиките за анализ в множество индустриални сектори, включително в енергетиката и комуналните услуги, финансите, управлението, производството, търговията на дребно и телекомуникациите.

На фона на резултатите Forrester подчертава необходимостта организациите стриктно да определят ясни и измерими бизнес цели за всички инициативи, свързани с анализите на данни: тази промяна засяга в еднаква степен както процеса и културата, така и технологиите. 

По статията работиха: Веселина Василева, редактор Десислава Попова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Трима души загинаха при пожар в едно от звената на Huawei