Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Международната експанзия на Xiaomi се отплаща

Компанията губи от пазарния си дял у дома за сметка на другите местни играчи като Oppo и Huawei

Международната експанзия на Xiaomi се отплаща

Снимка: Архив Ройтерс

Китайският производител на смартфони Xiaomi отчете по-високи тримесечни приходи от очакваното, отчасти заради стабилния растеж на продажбите на чуждестранните ѝ пазари, предава Ройтерс.

Резултатът подсказва, че чуждестранната експанзия за Xiaomi и фокусът ѝ на пазари като Индия и Европа се отплащат, докато пазарът на смартфони в Китай, който е и най-големият в света, се забавя.

Приходите на Xiaomi са нараснали с 27 на сто през тримесечието, което завърши през март, спрямо година по-рано. Сега те достигат 43,8 млрд. юана (6,3 млрд. долара), надминавайки средната прогноза за 42,109 млрд. юана, дадена от анализатори, анкетирани от Refinitiv.

Xiaomi получава по-голямата част от приходите си от продажбата на смартфони, но също така и от продажбата на онлайн реклами и други видове потребителски хардуер. При листването си в Хонконг през 2018 г. тя определи този бизнес модел като „триатлон“.

Още по темата

Коригираната печалба за първото тримесечие е нараснала до 2,1 млрд. юана, спрямо 1,7 млрд. юана година по-рано.

Според данните на Counterpoint Research общият пазар на смартфони се е свил със 7 на сто на годишна база през първото тримесечие на 2019 г.

Делът на Xiaomi на вътрешния ѝ пазар на смартфони се е свил с 21% през периода, сочи същото проучване. Същевременно дяловете на Oppo, Vivo и Huawei са се увеличили.

Xiaomi се опитва да компенсира това забавяне у дома чрез агресивна експанзия зад граница. Тя остава водещ производител на телефони в Индия и се радва на значителен растеж в Европа, след като започна работа на континента през 2018 г.

Освен това компанията се опита да се качи в по-високия клас устройства, като повиши цените на флагманите си, а по-евтините модели прехвърли към други подбрандове.

По статията работи: Елена Кирилова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
HMD Global мести центъра си за данни във Финландия