Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Международната компания CleverTap придобива стартъпа с български корени Leanplum

Офисът на Leanplum в София ще играе ключова роля в новата организация

Международната компания CleverTap придобива стартъпа с български корени Leanplum

Снимка: Крис Николов

Съоснованата от българина Момчил Кюркчиев технологична компания Leanplum, която е базирана в Сан Франциско, е изцяло придобита от международния гигант за облачни маркетингови технологии за ангажираност на клиентите CleverTap. Новината беше обявена от лидерите на компаниите, които са на посещение в офиса на Leanplum в София, и засяга бизнеса на двете в целия свят.

Сделката е в брой и акции, а стойността ѝ не е разкрита. Очаква се споразумението да бъде финализирано през второто тримесечие на тази година.

По думите на Момчил Кюркчиев комбинираната компания ще достигне 100 млн. долара приходи до края на тази година и ще има развойни центрове с повече от 600 служители и технологични клиенти по света. Софтуерът на двете фирми, взети заедно, е инсталиран на 3 млрд. мобилни телефона по целия свят. Клиентите на новата компания пък са над 1200 в над 100 държави.

Още по темата

„CleverTap – компанията, която ни купува, всъщност е наш основен конкурент. Това е интересно, защото допреди няколко месеца се конкурирахме за сделки, а сега сме най-добри приятели“, посочва още той.

Основните пазари на Leanplum са САЩ и Европа, докато CleverTap е лидер в Индия, Югоизточна Азия, Близкия изток и Латинска Америка. В това Кюркчиев и съоснователите на CleverTap Ананд Джейн и Суреш Кондамуди виждат възможност за допълване между двете организации и постигане на международен отпечатък.

„Компанията, която изграждаме, е наистина глобална, с целта до края на тази година да имаме 100 млн. долара приходи като комбинация, и растеж, който за следващите пет години би бил десеторен“, коментира Момчил Кюркчиев.

По думите му сделката обединява две компании, които имат много допирни точки, но сега успяват да изградят организация, която е „доста по-силна от двете части отделно“.

След сливането Кюркчиев ще заеме позицията на главен стратегически директор и ще бъде част от лидерския екип на компанията. Той ще се грижи за интеграцията на двете технологии и ще съблюдава пазарите в Северна Америка, като ще остане базиран в Сан Франциско.

Сливането ще донесе близо 35% ръст на приходите на CleverTap.

Разрастване в България

Сделката ще доведе до увеличаване на екипа на Leanplum в България. На този етап компанията има 110 служители по света, 65 от които са базирани в София и обхващат целия инженерен талант на фирмата.

„Офисът в България е най-големият офис на Leanplum. Имаме офиси в София, Сан Франциско, Ню Йорк, Денвър, Амстердам и Сингапур“, припомня съоснователят на компанията.

До края на годината хората в българския офис ще се увеличат с 20%, уточни Кюркчиев. Той сподели, че планът е София да се превърне във втория по важност инженерен хъб за комбинираната компания, като първият е в Мумбай, Индия.

Leanplum е част от екосистемата на стартиращите фирми в България от 8 години, а сега ще се превърне в „стартъп в по-напреднала фаза“ на развитие, коментира Кюркчиев. По думите му тя ще бъде „стартъп, който е със значителни приходи и има излаз към публичните пазари“. 

По статията работиха: автор Елена Кирилова, редактор Десислава Попова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (1)

1
 
3
 
1
преди 1 месец
Няма профилна снимка
т.е. индийската фирма смачка конкурента си, като махнем пудрата от заглавието :) И Булпрос така обясняваха провала, вече и ги няма.

Още от Новини
Британските власти разследват сделката на Microsoft и Activision Blizzard