IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Продажбите на iPhone растат в Европа, но не и в САЩ

Силен ръст има в Австралия и Китай, сочи нов доклад

18:18 | 05.08.15 г.
<p>
	<em>Снимка: www.pixabay.com</em></p>

Снимка: www.pixabay.com

Продажбите на iPhone са нараснали в Европа, Китай, Япония и Австралия през второто тримесечие, но спадат в САЩ, разкри компанията за проучвания Kantar Worldpanel ComTech в нов доклад, цитиран от CNet.

През второто тримесечие на 2015 г. продажбите на iPhone нарастват с 2,1% спрямо същото тримесечие миналата година в петте най-големи пазара в Европа – Великобритания, Германия, Франция, Италия и Испания.

Най-голям е ръстът в Обединеното кралство – 5,5%, а най-малък в Италия – 0,1%. Отвъд Европа продажбите на iPhone нарастват с 9,1% в Австралия, със 7,3% в Китай и с 2,7% - в Япония

Но в САЩ резултатите поеха надолу през последното тримесечие, което завърши на 30 юли. IPhone записа 2,3% спад в продажбите си в страната, като делът им достигна 30,5% от 32,8% през същото тримесечие през 2014 г.

Защо продажбите на iPhone в Европа се увеличават, а тези в САЩ спадат? Една от основните причини е конкуренцията от страна на Android в Съединените щати. Въпреки че мобилната операционна система на Google продължава да доминира в цял свят, нейният дял от продажбите спада с 2,5% в петте най-големи пазара в Европа. Продажбите на телефони с Android се свиват с 6,2% в Германия, с 6,1% във Великобритания и с 3,9% в Италия.

Макар че iPhone 6 и iPhone 6 Plus излязоха преди повече от 10 месеца, а следващото поколение iPhone ще излезе през септември, търсенето на последните модели мобилни устройства на Apple остава силно в Европа и на други места. Но iOS се сблъсква със силни насрещни ветрове в САЩ.

Въпреки че iPhone се предлага в различни размери и с различен капацитет, все още става дума за един телефон на сравнително висока цена. Производителите, ползващи Android, като Samsung и LG, предлагат най-различни телефони, някои от които на по-ниски цени, което пък допада на част от потребители. LG се представя добре в САЩ. Наскоро компанията отчете, че продажбите ѝ на телефони са спаднали с 29% в Южна Корея, но са се увеличили с 36% в Северна Америка.

Размерът на екрана е основен фактор за купувачите на Android в Европа според Доминик Сънебо, бизнес директор на Kantar. Galaxy Note на Samsung е с 5,7-инчов екран, докато G4 на LG е с 5,5-инчов екран. Въпреки че iPhone 6 Plus също е с 5,5-инчов екран, купувачите на iOS обръщат внимание на повече фактори, като надеждността на телефона, дългия живот на батерията и качеството на материалите.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 04:40 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още