Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Spotify очаква по-слабо тримесечие

Забавя се ръстът на броя нови абонати на премиум услугата на компанията

Spotify очаква по-слабо тримесечие

Снимка: EPA/БГНЕС

Прогнозата на музикалната стрийминг компания Spotify Technology за броя платени потребители на услугата ѝ за текущото тримесечие се оказа под очакванията на Wall Street, след като резултатите ѝ за първото тримесечие надминаха прогнозите, благодарение на растежа в страни като САЩ и Индия, предава Ройтерс.

Въпреки че Spotify се радва на силен ръст на броя на абонатите си по време на пандемията, след като хората останаха по домовете си заради блокадите, компанията се сблъсква с конкуренция от страна на Apple Music, Amazon Music и редица по-малки играчи.

Още по темата

Apple също пусна платена абонаментна платформа, която се конкурира с амбициите на Spotify в сферата на подкастите, в която стрийминг гигантът полага много усилия и инвестира много капитал, за да изгради по-мащабен бизнес.

Spotify очаква общият брой на премиум абонатите ѝ да достигне между 162 до 166 млн. за второто тримесечие. Анализаторите прогнозират 166,1 млн. абонати, сочат данни на Refinitiv.

За текущия отчетен период компанията смята, че ще достигне общи приходи в диапазона от 2,16 млрд. евро до 2,36 млрд. евро, докато анализаторите очакват 2,27 млрд. евро.

Spotify, която през първото тримесечие пусна услугата си в още 86 държави, обяви, че растежът в Съединените щати, Мексико, Русия и Индия е компенсирал по-слабия от очакваното ръст в Латинска Америка и Европа.

Премиум абонатите, които носят по-голямата част от приходите на компанията, са се увеличили с 21% спрямо година по-рано до 158 млн. Средната прогноза на анализаторите беше за 157,5 млн. плащащи абонати.

Приходите са се увеличили до 2,15 млрд. евро за трите месеца до 31 март. Преди година сумата беше 1,85 млрд. евро. Резултатът за последното тримесечие надмина консенсусната прогноза за 2,14 млрд. евро.

Общият брой месечно активни потребители е нараснал с 24 на сто до 356 млн.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Веселина Василева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
А1 е "Компания на годината" в категория "Телекомуникации"