Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

2018 г. е рекордна за боксофиса в САЩ

Очаква се до края на годината приходите от продажби на билети да достигнат 11,8 млрд. долара

2018 г. е рекордна за боксофиса в САЩ

Снимка: Pixabay.com

 „Черната пантера“ и други филми за Disney за супергерои помогнаха на Холивуд да отбележи рекордна година за боксофиса. Очаква се в края на 2018 г. приходите от продажби на билети да са с около 6% повече спрямо миналата година, пише Wall Street Journal.

С настоящия темп боксофисът в САЩ и Канада ще приключи годината с приходи от около 11,8 млрд. долара спрямо 11,1 млрд. долара през 2017 г., сочат данни на ръководители и анализатори на кино индустрията отвъд Океана.

Още по темата
Настоящият рекорд от 11,4 млрд. долара беше поставен през 2016 г.

Три филма на Walt Disney – „Черната пантера“, „Отмъстителите: Война без край“ и „Феноменалните“ 2, са донесли приходи от близо два милиарда долара. Със своите 700 млн. долара „Черната пантера“ е третият най-доходоносен филм в американската история, „Отмъстителите: Война без край“ заема четвърто място, а „Феноменалните“ 2 е на девето място.

Блокбастърите предоставиха така необходимия тласък на собствениците на киносалони, които преживяха няколко години на относително слаб бизнес. Те също така превърнаха 2018 г. в още една година, в която най-високобюджетните заглавия се оказват най-добрата защита на Холивуд срещу услуги за стрийминг на видео като Netflix. Наред с блокбастърите киностудиата пуснаха и редица по-малки филми, които се представиха добре и допринесоха за рекорда. 

Disney доминира безпрецедентно боксофиса в последните години. Филми на компанията са донесли около 26% от общите приходи от продажби на билети в САЩ през 2018 г.

На второ място е Universal, която благодарение на „Джурасик свят“ и „Гринч“ 2 има пазарен дял от около 17%. Третото място е за Warner Bros., която създаде хитове като „Роди се звезда“ и „Луди богати азиатци“.

Окончателните данни ще са известни в края на годината след празничната седмица, която по традиция е най-натовареното време за любителите на киното. Ако продажбите са изключително добри в последните дни на 2018 г., боксофисът може да премине границата от 12 млрд. долара, казва Патрик Коркоран, говорител на Националната асоциация на собствениците на киносалони. Посещаемостта за цялата година се очаква да нарасне с около 5%, допълва той.

Кино салоните са изправени пред предизвикателства в идните години. Netflix вече отмъква част от бизнеса им, а Disney и Warner Bros. планират да пуснат собствени услуги за стрийминг на видео, които ще доставят още забавления директно в дома на потребителите. Очаква се пускането на тези услуги да възобнови дискусиите за това дали кино студиата трябва да се откажат напълно от показването в кината на някои филми.

От години собствениците на кино салони лобират студиата да пускат големи филми през цялата година вместо да ги струпват в летните месеци. Тази година е сред най-добрите примери до момента как този модел може да се окаже успешен.

Сред филмите със среден бюджет, които надхвърлиха очакванията, са „Роди се звезда“, „Бохемска рапсодия“ и „Хелоуин“, които донесоха приходи от 150 до 200 млн. долара на американския пазар между октомври и ноември. „Черната пантера“ излезе през февруари, когато по традиция няма големи премиери.

2019 г. може да се окаже също толкова успешна като тази година заради очакваните нови филми от хитовите поредици „Междузвездни войни“ и „Отмъстителите“, прогнозират експерти.

По статията работиха: Божидарка Чобалигова, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
ЕЦБ ще се включи в прайда във Франкфурт