Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Апетитът за сладко подкрепя възхода на Lindt & Spruengli

Въпреки че пазарът на шоколадови изделия расте бавно, компанията се справя повече от добре

Апетитът за сладко подкрепя възхода на Lindt & Spruengli

Снимка: Philipp Schmidli/Bloomberg

Голямото търсене на шоколадите Lindor и Excellence подкрепи приходите и печалбата на швейцарската компания Lindt & Spruengli, позволявайки ѝ да повиши годишната си прогноза с отслабването на пандемията, предава Ройтерс.

Глобалният пазар на шоколадови изделия все още расте бавно, но Lindt, чиито органични приходи от продажби спаднаха с 6% миналата година, сега наблюдава възстановяване на търсенето на нейните висококачествени шоколади, благодарение на продължаващите инвестиции в маркетинг и нови продукти.

„Приходите от продажби на групата почти се върнаха до траекторията си отпреди Covid-19”, коментира главният финансов директор Мартин Хъг по време на разговора си с инвеститорите.

По думите му групата има „изключителен ръст“ от 17,4% през първото полугодие и е увеличила пазарния си дял във всичките си региони, като само резултатите в собствените ѝ магазини и туристическите покупки на дребно все още се задържат под нивата преди пандемията.

Хъг твърди, че растежът ще се забави през втората половина на годината заради по-неблагоприятното сравнение с година по-рано, но се очаква да е в „нисък двуцифрен диапазон“ за цялата година, над предишната прогноза за 6-8% растеж.

„Спечелихме много от потреблението у дома, а сега хората излизат повече“, посочва още той.

Анализаторите от Vontobel и Kepler Cheuvreux нарекоха резултатите „умопомрачителни“.

Нетната печалба е достигнала рекорд за традиционно по-слабото полугодие за Lindt – 101,6 млн. швейцарски франка (110,9 млн. долара). Това е пет пъти повече спрямо сумата, отчетена преди година и над два пъти повече от прогнозата, дадена от анализатори, анкетирани от Refinitiv.

Базираната в Цюрих компания очаква оперативен марж „в горната част на 13-14%“ тази година, въпреки по-високите разходи за опаковане и за персонал, твърди Хъг.

Lindt потвърди средносрочната си цел за 5-7% органичен растеж и 15% оперативен марж от 2022 г. нататък. Фирмата заяви, че програмата ѝ за обратно изкупуване на акции за до 750 млн. франка е в ход. Същевременно компанията се поставя за цел до 2025 г. да направи всичките си опаковки рециклируеми.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Десислава Попова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Борусия Дортмунд има нужда от свеж капитал