Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Coca-Cola: Икономическият ефект от блокадата едва сега започва

Главният изпълнителен директор на компанията Джеймс Куинси очаква U-образно възстановяване на икономиката

Coca-Cola: Икономическият ефект от блокадата едва сега започва

Снимка: Luke Sharrett/Bloomberg

Главният изпълнителен директор на Coca-Cola Джеймс Куинси даде мрачна прогноза за възстановяването на световната икономика под въздейстивието на коронавирусната пандемия, пише CNBC.

„Икономическото влияние на блокадата едва сега започва“, коментира Куинси.

Над 36 млн. американци са подали заявления за обезщетения при безработица, откакто Covid-19 доведе до спиране на редица икономически дейности. Властите заявиха, че очакват брутният вътрешен продукт на страната да се свие с 38 на сто на годишна база през второто тримесечие. Международният валутен фонд прогнозира, че световната икономика ще отбележи спад с 3% през тази година.

Още по темата

Куинси заяви, че очаква U-образно, а не V-образно възстановяване на икономиката.

Въпреки че е твърде рано Coca-Cola да предполага как ще се променят навиците за пазаруване на потребителите след вдигането на блокадата, компанията очаква те да бъдат по-внимателни с харченето.

По думите на Куинси това, което ще се случи след вируса, ще е реалното усещане на икономическия ефект от нея и от блокадата. Той твърди, че хората ще са много по-фокусирани върху по-достъпни стоки и покупки на по-ниски цени.

Coca-Cola все още наблюдава негативни глобални обеми през май, макар че има известно подобрение след 25-те процента понижение през май, твърди Куинси. Близо половината от приходите на компанията идват от места като ресторанти, кина и стадиони. В Китай, която започна да облекчава мерките през парил, търсенето през май все още не се е възстановило до нивата отпреди кризата

Книжата на Coca-Cola повишиха стойността си с 1% преди началото на търговията в САЩ. Пазарната капитализация на компанията е 191 млрд. долара, като тя се е свила с 19 на сто от началото на 2020 г.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Божидарка Чобалигова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Египетският туризъм се подготвя за трудна зима