IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Comcast води преговори за придобиването на DreamWorks Animation

Сделката може да създаде гигант, който да се изправи лице в лице с Disney

16:37 | 27.04.16 г.
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Comcast води преговори за придобиването на DreamWorks Animation за повече от 3 млрд. долара, пише Wall Street Journal, позовавайки се източници, запознати с въпроса. Сделката може да създаде гигант, който да бъде конкурент на Walt Disney.

Филмовото студио Universal Pictures на Comcast се радва на успех през последните години с анимации като „Аз, проклетникът“ и „Миньоните“, но все още е сравнително малък играч на пазара.

Неговата компания майка от своя страна следва агресивно стъпките на Disney, като използва своите анимации, за да създава серии от потребителски продукти и тематични паркове, които се превръщат във важна част от бизнеса ѝ. Тази стратегия може да бъде подсилена от придобиването на DreamWorks, която е създателка на „Шрек“, „Кунг-фу панда“ и „Мадагаскар“.

Въпреки това до сделка може да не се стигне.

В сряда Comcast отчете по-високи от очакваното финансови резултати и привличането на повече потребители на видео съдържанието си през първото тримесечие. Приходите на NBCUniversal са скочили с 3,9% до 6,9 млрд. долара, като кабелните ѝ мрежи и тематичните паркове са успели да компенсират спадовете, генерирани от филмовото подразделение и телевизията.

Все още не е ясно какво ще означава такава сделка за главния изпълнителен директор на DreamWorks, холивудския ветеран и магнат Джефри Катценбърг. Един от източниците твърди, че DreamWorks и Illumination Entertainment (студиото за анимация на Universal) ще останат отделни брандове.

Катценбърг ще получи около 21,9 млн. долара, ако компанията бъде продадена и той напусне DreamWorks. От няколко години той търси купувач на студиото - едно от последните в Холивуд, които не са част от по-голям конгломерат.

През 2014 г. DreamWorks води преговори с японската SoftBank и с производителя на играчки Hasbro. Наскоро тя е говорила и с потенциален купувач от Китай, посочват хора, близки до компанията.

Същевременно Катценбърг заяви на инвеститорите, че през последните години работи за диверсифирирането на компанията и насочването ѝ към нови бизнеси, като телевизия, онлайн видео и потребителски продукти, тъй като постъпленията от филмите са нестабилни.

Няколко боксофис провала между 2012 и 2014 г. принудиха компанията в началото на 2015 г. да съкрати 500 служители, да прекрати операциите си в Северна Калифорния и да съкрати годишната си продукция от три филма на два.

Същевременно тя създава големи обеми от телевизионно съдържание за Netflix и се радва на успеха на компанията за дигитално видео AwesomenessTV, която придоби през 2013 г. Този месец Verizon Communications придоби 24,5% дял в AwesomenessTV, което оцени студиото за онлайн видео на 650 млн. долара.

След като придоби медийния конгломерат NBCUniversal през 2011 г., Comcast инвестира милиарди в тематични паркове и създаването на бизнес с лицензиране на потребителски продукти, като и двете ѝ позволяват да генерира по-висока печалба от марките на DreamWorks.

Сделката ще даде на Universal по-силно присъствие в Китай, където Катценбърг фокусира голяма част от енергията си през последните няколко години. Главният изпълнителен директор пътува поне веднъж месечно до азиатската страна и създаде джойнт венчър в Шанхай – Oriental DreamWorks, който копродуцира излезлия през януари „Кунг-фу панда 3“.

DreamWorks Animation се отдели от DreamWorks SKG през 2004 г. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:51 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още