Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Може ли коронавирусът да доведе до Ренесанс на автокиното?

Днес, по времето на коронавируса, все повече посетители в Европа искат да изпитат малкото свобода, която предлагат киносалоните за коли

Може ли коронавирусът да доведе до Ренесанс на автокиното?

Снимка: DesignClass on Unsplash

Имаше един период в средата на миналия век, когато посещението на автокино беше вид акт на бунт и непокорство. В собствените си автомобили младите хора можеха да общуват помежду си необезпокоявано от благоразумното по онова време общество и да се насладят на малко свобода.

Днес, по времето на коронавируса, все повече посетители в Европа искат да изпитат малкото свобода, която предлагат киносалоните за коли. Операторите обаче трябва да се борят и със свързани с коронавируса загуби на приходи - въпреки рекордното търсене на билети за кино. 

Още по темата

„Като единствено занимание за свободното време, което все още е разрешено в Германия, трябва да направим много неща“, казва пред Handelsblatt Хайко Деш от веригата Drive In. Билетите за прожекциите са разпродадени след много кратко време.

Без значение дали става дума за филм на ужасите, трилър или комедия - най-важното за посетителите в днешно време е изобщо да отидат отново на кино.

За тази цел операторите трябва да свършат доста неща: За да получат разрешително за отваряне изобщо, те трябва да гарантират, че рискът от инфекция е сведен до минимум и посетителите могат да спазват действащите разпоредби.

Преди всичко това означава по-малко места за паркиране. „Имаме капацитет за 1000 автомобила“ казва Хайко Деш. „В момента обаче можем да пуснем само 250 превозни средства“. Има причина за това: Всъщност посетителите трябва да останат в колите си през цялото представление. Но има едно изключение: отиване до тоалетната. В момента обаче там могат да останат само максимум двама души.

За да се гарантира това, броят на посетителите трябва да бъде намален до една четвърт. Освен това Drive In е създал регламенти, с които да се следи за спазването на правилата, свързани с коронавируса.

Операторите също така трябва да се откажат от други източници на приходи, като битпазарите или пазари за автомобили, които организират на място. Кино бизнесът, който в момента е много посещаван, не е нищо повече от финансова помощ за преминаване през кризата. „Не искам да се оплаквам", казва въпреки това Хайко Деш, знаейки, че колегите му от традиционните кина преминават през икономически слаб период.

Според изчисленията на Главната асоциация на германските кинотеатри (HDF) германските кина ще отчетат с 40 милиона по-малко посетители през 2020 г. и ще имат разходи от около 186 милиона евро, ако затварянето продължи три месеца.

На много от автокината имат разрешение да отворят отново в ограничена форма, защото предлагат епидемиологично безвреден начин за гледане на филми. Билетите се поръчват онлайн и се показват на мобилния телефон на входа - през затворения прозорец на автомобила.

В Германия има около дузина такива автокина, но не всички от тях са отворени. "Нашите кина в Ашхайм и Франкфурт Гравенбрух все още са затворени", казва Хайко Деш. Операторите ще трябва да работят с местните власти, за да ги убедят да отворят отново.

В същото време обаче други организатори на събития също разбират потенциала на безконтактния начин на развлечения и отварят автокина, където досега е нямало такива. Така например - на паркинга на панаирното градче в Дюселдорф. Тъй като изложбите в момента са отменени, алтернативните източници на доходи са добре дошли.

„Трябваше да бъдем изобретателни, за да предложим възможност да предприемем нещо и в същото време да спазваме хигиенните разпоредби“, казва Марсел Ортманс от компанията оператор D.Live. „Автокиното е чудесна възможност".

По статията работиха: Бойчо Попов, редактор Аспарух Илиев

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
С 6,1 млрд. долара за ден Илон Мъск вече е по-богат от Уорън Бъфет