IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Най-голямaтa верига за продажби на бижута в света очаква силна година

Chow Tai Fook се справя добре въпреки забавянето на икономическия растеж в Китай и наложените ограничения за луксозните подаръци от властите в Пекин

19:14 | 13.12.13 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p style="text-align: justify;">
	Въпреки че Chow Tai Fook реализира двойно повече приходи от Tiffany &amp; Co., не може да се похвали с присъствието на пазара в световен мащаб, каквото притежава американския конкурент. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Въпреки че Chow Tai Fook реализира двойно повече приходи от Tiffany & Co., не може да се похвали с присъствието на пазара в световен мащаб, каквото притежава американския конкурент. Снимка: Ройтерс

Най-голямaтa по пазарна капитализация верига за продажби на бижута в света Chow Tai Fook очаква силна откъм продажби година въпреки забавянето на икономическия растеж в Китай - най-големия пазар за компанията – и въпреки наложените ограничения за луксозните подаръци от властите в Пекин, пише CNBC.

Управляващият директор на листнатата на борсата в Хонконг компания Кент Уонг прогнозира едноцифрен растеж на печалба за фискалната година, приключваща през март 2014 г., спрямо финансовия резултат, отчетен година по-рано. Причината се корени в резкия спад в цената на златото в периода април-юни.

Компанията, която притежава над 1800 магазина в Китай, претърпя 13-процентен спад в нетната печалба до 5,51 млрд. хонконгски долара (710 млн. долара) за годината, приключваща на март 2013 г., заради по-високите разходи и свитото потребление.

Има опасения, че китайската икономика се забавя. Това, в съчетание с решенията на новото правителство, взети по-рано тази година, срещу подаряването на луксозни стоки от длъжностни лица, може да се отрази негативно на компанията, която дължи над 50 на сто от приходите си на Китай.

В отговор на предизвикателствата Chow Tai Fook се преориентира към предлагането на по-достъпни бижута.

Уонг споделя, че компанията е усетила минимално въздействието на антикорупционните мерки на Пекин, като споделя, че най –голям дял от клиентите купуват бижута за себе си.

„Държавните служители обикновено обичат да купуват часовници, докато бижутата са въпрос на личен вкус“, казва той.

Въпреки че Chow Tai Fook реализира двойно повече приходи от по-голямата компания за бижута Tiffany & Co., китайците не могат да се похвалят с широко присъствие на пазара в световен мащаб, каквото притежава американския им конкурент.

Уонг уверява, че ще се стреми да промени това. Той не очаква евентуалното увеличение на броя на международните играчи в Китай да бъде заплаха за дейността на Chow Tai Fook. Той вярва, че пазарът е достатъчно голям, за да побере няколко големи играчи.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:22 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още