Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Намалелият апетит за шоколад заради COVID сви печалбата на Lindt

За първата половина на годината компанията отчита спад на органичната печалба от 8,1% до 1,53 млрд. швейцарски франка

Намалелият апетит за шоколад заради COVID сви печалбата на Lindt

Снимка: Stephen Kelly/Bloomberg

Производителят на шоколадови изделия Lindt & Spruengli заяви, че очаква органичните продажби да отбележат спад от 5-7% през тази година, преди да се възстановят през следващата. Затварянето на магазини заради коронавирусната пандемия се отрази и на швейцарската компания, нанасяйки удар по продажбите и печалбата за първото полугодие на 2020 г., съобщава Ройтерс.

Производителите се борят с намаленото търсене, тъй като повечето потребители са фокусирани върху набавяне на основни провизии, а не толкова върху по-импулсивни покупки.

Още по темата

„Очакваме органичните продажби през пълната финансова година да бъдат с около 5-7% по-ниски спрямо 2019 г.“, заяви в изявление производителят на шоколадовите бонбони Lindor. Той очаква марж на оперативната печалба от около 10%.

Компанията поясни още, че прогнозата е базирана на предположението, че няма да има други мащабни блокади, а продажбите по коледните празници ще са сходни с миналогодишните.

За първата половина на годината Lindt отчита спад на органичната печалба от 8,1% до 1,53 млрд. швейцарски франка (1,29 млрд. паунда). Нетната печалба пък намалява до 19,7 млн. франка от 88,1 млн. франка за същия период на миналата година, заявиха от Lindt & Spruengli.

Продажбите се оказаха особено силно засегнати от ограничаването на търговията на дребно и временното затваряне на около 500 магазина на компанията около Великден – пиков сезон за продажбите й.

Въпреки това групата потвърди средно- до дългосрочната си цел за ръст на органичните продажби от 5-7% на година и заяви, че този диапазон би могъл да бъде надминат догодина заради ефекта на наваксването.

Оперативната печалба би трябвало да се върне на нивото от около 15% през 2022-2023 г. Оперативният марж от своя страна би трябвало да се възстанови с до 20-40 базисни пункта на година в средносрочен до дългосрочен план, заяви компанията.

По статията работиха: Елена Илиева, редактор Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
LVMH даде сделката за покупката на Tiffany за одобрение от ЕС