Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Онлайн покупки от търговци извън ЕС създават главоболия за европейците

Потребителски организации предлагат решение на проблема

Онлайн покупки от търговци извън ЕС създават главоболия за европейците

Снимка: Pixabay

Продажбите чрез  глобална електронна търговия се очаква да достигнат 4 трлн. долара през 2020 г. спрямо 1,6 трлн. долара през 2016 г. Онлайн продажбите в ЕС нарастват с подобни темпове. Въпреки че все повече европейци пазаруват онлайн, тяхното доверие в пазара извън ЕС остава ниско, съобщава в бюлетина си Асоциация „Активни потребители“.

Ново изследване на Европейска потребителска организация (BEUC) и германската Verbraucherzentrale Bundesverband (vzbv) показва, че това е така, защото потребителите нямат информация и срещат трудности, когато нещо се обърка с покупката на глобалния онлайн пазар.

Анализът показва, че защитата на потребителите е значително по-ниска, когато пазаруваме от търговци извън ЕС. Най-общо изследването показва: липса на важна преддоговорна информация, която е нужна на потребителите, за да направят своя избор; - липса на достъпни методи за обезщетение (като извънсъдебни способи) при възникване на проблеми.

За да се справят с тези проблеми, потребителските организации предлагат: да се създадат механизми за информиране на потребителите, когато пазаруват онлайн извън ЕС (напр. създаване на контактна точка за информиране и съвети); да се разработят механизми за действие, ако нещо се обърка. Това изисква по-добро международно сътрудничество от националните органи.

Също така е възможно да се отвори системата на ЕС за алтернативно разрешаване на спорове и за търговци от трети държави, предлагат потребителските организации.

По статията работи: Надежда Бочева

Последни новини

Още по темата

Коментари (0)


Още от Новини
Графика на деня: Най-посещаваните футболни първенства в Европа