Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

PepsiCo надмина очакванията за приходите си благодарение на снаксовете

Нетната печалба на компанията се е свила до 1,65 млрд. долара

PepsiCo надмина очакванията за приходите си благодарение на снаксовете

Снимка: Luke Sharrett/Bloomberg

PepsiCo надмина очакванията на анализаторите за приходите и печалбата си за второто тримесечие, подкрепена от ръста на търсенето на снаксове, включително Fritos и Cheetos по време на блокадите, предизвикани от пандемията от COVID-19, предава Ройтерс.

Потребителите са се запасявали със снаксове – от картофени чипсове до сосове, тъй като много хора бяха принудени да работят от вкъщи, а учениците посещаваха учебни занятия онлайн, за да се ограничи разпространението на вируса.

Продажбите на снаксове на подразделението Frito-Lay за Северна Америка са нараснали със 7% през второто тримесечие.

Но приходите на подразделението за напитки на PepsiCo в Северна Америка са намалели със 7%, тъй като ресторантите и вендинг машините останаха затворени, а спортните събития бяха отложени.

Приходите на бизнеса на компанията в Латинска Америка са намалели със 17% на фона на ръста на заразените с коронавирус в региона.

Главният изпълнителен директор Рамон Лагуарта посочи подобрение на тенденциите с напредването на тримесечието благодарение на смекчаването на ограниченията.

Още по темата
Като цяло нетните приходи са намалели с около 3% до 15,95 млрд. долара, но надминават очакванията на анализаторите за 15,38 млрд. долара, сочат данни на IBES от Refinitiv.

Нетната печалба се е свила до 1,65 млрд. долара, или 1,18 долара на акция, през трите месеца до 13 юни спрямо 2,04 млрд. долара, или 1,44 долара на акция година по-рано.

Като се изключат някои ефекти, компанията е спечелила 1,32 долара на акция, надминавайки очакванията на Wall Street за 1,25 долара.

Като една от първите големи компании за пакетирани храни, които обявяват резултатите си за пролетните месеци, PepsiCo е следена внимателно от инвеститорите за признаци как потребителите реагират на сътресенията през 2020 г. Компанията е добре позиционирана благодарение на големия си дял от глобалния пазар на снаксове, сочат данни на Bloomberg Intelligence. 

Цената на акциите на PepsiCo нарасна с 3,3% в предборсовата търговия. Книжата на компанията почти не са променили стойността си от началото на годината до миналия петък. 

Органичните продажби, които са внимателно следен индикатор, тъй като изключват променливи като валутната волатилност, са намалели с 0,3%, въпреки че според PepsiCo представянето постепенно се е подобрило през тримесечието. 

Компанията съобщи, че все пак няма да прави прогноза за 2020 г. 

По статията работиха: Божидарка Чобалигова, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Коронавирусът донесе 25% спад на приходите на компанията майка на Burger King