Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Южнокорейски взаимен фонд свива дела си в Tesla

По този начин Korea Investment Management се стреми да намали волатилността в своето портфолио

Южнокорейски взаимен фонд свива дела си в Tesla

Ръководителят на Tesla Илон Мъск. Снимка: Bloomberg L.P.

Първият взаимен фонд в Южна Корея, посветен на инвестициите в индустрията за електрически превозни средства, намали експозицията си към Tesla Inc. до най-ниското си ниво, докато насочва пари към китайските конкуренти на американската компания, съобщава Ройтерс. 

Фондът Korea Investment Management Co., който има дял в Tesla от създаването си през 2017 г., постоянно намалява експозицията си към най-големия електромобилен концерн в света по пазарен дял от началото на тази година до по-малко от 3% от нетната стойност на активите си спрямо 9% в миналото.

„Опитвахме се да намалим волатилността в портфолиото, като свием експозицията си към акции и извлечем печалба от най-добрите ни притежания“, споделя в интервю Хван Ву-таек, който управлява активите на фонда от 1,15 трлн. вона (887 млн. долара).

Част от средствата, които преди това са били насочени към компанията, ръководена от Илон Мъск, сега се пренасочват към китайските производители на електромобили, като корейският фонд добавя имена, включително BYD Co. и Xpeng Inc. през март и април след „прекомерни спадове“, изтъква Хван. Фондът също така увеличава размера на дяловете си в швейцарската ABB Ltd. и базираната в САЩ Eaton Corp.

Фондът е изпреварил 98% от своите колеги през последните три години, като се възползва от дългосрочния успех на Tesla, но до момента е претърпял 20% загуба през 2022 г. Хуан казва, че очаква повече иновации от Tesla, като пазарната реализация на Cybertruck.

В четвъртък (23 юни) Мъск предупреди във видеоинтервю, че двата нови завода на компанията, в Тексас и край Берлин, губят милиарди долари, тъй като прекъсванията във веригите на доставка и предизвикателствата около производството на батерии ограничават способността на Tesla да увеличи производството.

Заводите на компанията в Германия и Тексас, които бяха открити по-рано тази година, са „гигантски пещи за пари", заяви главният изпълнителен директор на Tesla в интервю за клуба на собствениците на Tesla от 30 май, което беше публикувано в сряда.

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Десислава Попова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
General Motors е готов да се върне в Европа, този път с електрически модели