Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Може ли Тръмп да обяви вносните автомобили за проблем за сигурността?

Съединените щати са застрашени от загубата на стотици хиляди работни места, твърди Auto Alliance

Може ли Тръмп да обяви вносните автомобили за проблем за сигурността?

Снимка: Ройтерс

Предупрежденията на автомобилната индустрия са безспорни и еднозначни. Ако правителството на Доналд Тръмп всъщност реши да наложи наказателни мита въргу чуждестранни автомобили и автомобилни части, Съединените щати са застрашени от загубата на стотици хиляди работни места, твърди Auto Alliance - коалицията на автомобилните производители в САЩ. „Нашата индустрия се нуждае от свободна и открита търговия - сега повече от всякога", е позицията на съюза.

Автомобилното лоби има думата във Вашингтон. Неговите членове оперират 45 фабрики в 14 щата, като подкрепят повече от седем милиона работни места. Въпреки това далеч не е сигурно, че американският президент Доналд Тръмп ще приеме сериозно техните опасения.

Тръмп има собствено мнение за митата. Той смята, че те са ефективен инструмент за упражняване на неговите интереси в рамките на търговските конфликти. Така че е напълно възможно скоро президентът да наложи наказателни мита за чуждестранните автомобили. Никой не може да го спре, пише в свой анализ WirtschaftsWoche.

Основата за това е закон от Студената война. През 1962 г. Конгресът прие Закона за разширяване на търговията (Trade Expansion Act). Раздел 232 позволява на президента да налага мита върху продуктите, за които Министерството на търговията стигне след разследване, че „се внасят в количество или при условия в Съединените щати, които заплашват или ограничават националната сигурност".

След разпадането на Съветския съюз този текст е използван само спорадично. Тогава администрацията на Тръмп пое нещата в свои ръце, взе параграфа под лупа и започна две разследвания от Министерството на търговията за две години. За сравнение, през осемте години на управление на Бил Клинтън имаше три такива разследвания, при Джордж У. Буш имаше едно, а при Барак Обама – нито едно.

Всъщност текстът е прилаган само 26 пъти в половината век преди встъпването на власт на Тръмп. Последствията е имал още по-рядко. В девет случая отговорното министерство стига до заключението, че вносът на стоките действително може да засегне националната сигурност. Най-вече се касае за нефт от кризисни региони. Сериозни мерки Белия дом вземаше още по-рядко. Президентите Джими Картър и Роналд Рейгън са наложили ембарго върху доставките на петрол от Иран и Либия. Иначе Белият дом предпочиташе да действа ограничено или въобще да не предприема нищо.

Какво се промени под управлението на Доналд Тръмп вижте в продължението на материала в сайта на Bloomberg TV Bulgaria. 

По статията работи: Бойчо Попов
Още по темата: Новини

Последни новини

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (1)

1
 
9
 
1
преди 1 месец
Няма профилна снимка
Ако Тръмп ореже германските автомобили с 25 процента мито. Ще засили и без това, забавящата се немска икономика към рецесия. Ще влоши отношенията между двете страни до точка на замръзване. Защото с натиска по Северен поток и постоянните заплахи и враждебност за нови мита и дори санкции / и заради Иран, и 5ж мрежата с Хуавей и други/, той почна да третира германците не като съюзници, а като врагове. Логиката е проста, ако Германия /та макар и заради автомобилите/ е заплаха за американската сигурност, то тя вече не е съюзник, а враг като Русия. А всичко това ще има непредвидими последици!

Още от Новини
Tesla e напът да конкурира Uber и Lyft