Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Регистрациите на нови коли у нас се сриват с над 70% през април

В ЕС е отчетен рекорден спад през месеца, от началото на годината понижението е почти 40 на сто

Регистрациите на нови коли у нас се сриват с над 70% през април

Снимка: архив Ройтерс

Регистрациите на нови автомобили в България се сриват със 72,6% през април спрямо април 2019 г. заради ограниченията, въведени за спиране разпространението на коронавируса, показват данните на Асоциацията на европейските производители на автомобили.

Спадът за първите четири месеца на годината спрямо същия период на миналата година достига почти 41%.

Спадът на новите регистрации в Европейския съюз (ЕС) през април спрямо април 2019 г. е рекорден – 76,3%. За първите четири месеца на годината в сравнение със същия период на миналата година намалението е почти 40 на сто.

Регистрации на нови коли в ЕС. Графика:Асоциацията на европейските производители на автомобили

Най-значителен спад на новорегистрираните автомобили през април се отчита в Италия – 97,6%, и Испания – 96,5%, а най-малък – в Дания (37%).

Компаниите са продали общо 270 682 автомобила - най-ниският брой, откакто се събират данни (от 1990 г.), заради затворените салони.

Що се отнася до производителите, най-силен спад на продажбите отчита Fiat Crysler Group – 87,7%, следвана от Nissan с 84,5% и Honda с 83%.

От европейските производители VW Group записва понижение на продажбите със 72,7%, PSA Group – с 81,2%, Renault Group – 72%, BMW – 65,3%.

Още по темата

Производителите на автомобили предупредиха за мащабни загуби заради пандемията, която затвори фабриките и шоурумите на фона на увеличаването на разходите им заради прехода към електрически превозни средства, пише Bloomberg. Компаниите се опитват да отговорят на по-строгите регулации за вредните емисии и се нуждаят от печалба от продажбите на конвенционални автомобили, за да финансират тези инвестиции.

Европейските правителства бавно облекчават ограниченията, а фабриките подновяват работа, като се надяват на възстановяване като това в Китай. Поведението на европейските потребители обаче е различно. Те са несигурни заради разклатеното доверие, резкия ръст на безработицата и опасения от нови рестрикции заради втора вълна на коронавируса, която би задълбочила още повече икономическите проблеми.

За да се противопостави на спада, Volkswagen засега задържа решението за изграждане на нова фабрика в Турция, временно замразява някои монтажни линии в най-голямата си фабрика във Волфсбург и предлага на клиентите подобрени условия за финансиране и защита в случай на загуба на работата на купувача.

Fiat Chrysler Automobiles NV договаря държавна кредитна линия в размер на 6,3 милиарда евро, за да подкрепи баланса си.

Правителствата в Европа в момента обсъждат каква и колко точно помощ да получи автоиндустрията. Германският канцлер Ангела Меркел разби надеждите на мощната автомобилна индустрия за незабавни субсидии за закупуване на автомобили, след като правителството и отложи това решение за юни.

По статията работиха: Миглена Иванова, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (1)

1
 
3
 
1
преди 4 месеца
Няма профилна снимка
Ауу, ще се разплача!

Още от Новини
Производителят на зарядни за коли ChargePoint излиза на борсата