Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Volkswagen запретва ръкави да модернизира най-големия автомобилен завод в света

На септемврийското заседание на надзорния съвет Херберт Дийс посочва, че електрификацията може да изтрие 30 хил. работни места в компанията

Volkswagen запретва ръкави да модернизира най-големия автомобилен завод в света

Комплексът на Volkswagen във Волфсбург. Снимка: Bloomberg L.P.

Германската автомобилна група Volkswagen е изправена пред дълбоко и мащабно преструктуриране, като дебатът за бъдещото използване на производствения капацитет на компанията в завода ѝ във Волфсбург попада във фокуса на индустрията.

Ръководителят на концерна Херберт Дийс заема агресивна позиция по темата на септемврийското заседание на надзорния съвет, пише Automobilwoche.

Той представя няколко сценария, като един от тях се отнася за това какво може да се случи, ако кризата с полупроводниците продължи и през следващите години или е необходимо да се преразгледат някои важни бъдещи проекти, съобщава от своя страна Handelsblatt. 

Още по темата

Основната едноименна марка на групата ще претърпи голямо преструктуриране, както и нейният завод във Волфсбург. В резултат на това могат да бъдат изгубени до 30 хил. работни места, предупреждава Дийс.

Според Handelsblatt другите участници в заседанието през миналия месец остават изненадани от думите на главния изпълнителен директор на най-големия автомобилен концерн в Европа и втори по големина в света. За момента присъстващите на тази срещата отказват да коментират пред медиите, като информацията за събитието е предоставена от говорител на компанията.

„Няма съмнение, че трябва да засилим конкурентоспособността на нашия завод във Волфсбург с оглед на новите пазарни участници“, посочва Микаел Манске, говорител на Volkswagen.

Подобно на други автомобилни производители Volkswagen не само се ангажира с електрифицирането на своето продуктово портфолио, но компанията се сблъсква и с проблеми, свързани с липсата на чипове, докато производствените линии остават замразени в много нейни съоръжения.

В началото на октомври съветът на работниците на групата призова за по-бърз преход към производство на електромобили. „Сложната ситуация в завода във Волфсбург е във фокуса на тазгодишния кръг за планиране на бъдещите инвестиции“, каза Даниела Кавало, председател на съвета.

Организацията призова ръководството на компанията да прибави поне един електрически модел към производствения график на съоръжението в допълнение към проекта Trinity, планиран за 2025-2026 г.

През 2020 г. фабриката във Волфсбург успя да произведе около 500 хил. автомобила, като очакванията за тази година са дори за по-малък обем.

Засилващата се конкуренция в Германия в лицето на чуждестранните производители на електромобили, като американския лидер Tesla, принуждава Volkswagen да ускори своите планове за трансформация на фабриката във Волфсбург, като я преоборудва за производство само на електрически автомобили.

„Tesla поставя нови стандарти при производителността и мащаба в Грюнхайде“, изтъква Манске, визирайки строяща се фабрика на Tesla край Берлин, която при пълен капацитет ще произвежда от 5000 до 10 хил. автомобила седмично, което на годишна основа ще е над два пъти повече от производството на всички електромобили в германия за 2020 г.

Той отрече твърдението на Handelsblatt, че Дийс предвижда загуба на 30 хил. работни места в компанията заради прехода към електрическа мобилност.

„В момента тече дебат и вече има много добри идеи. Няма конкретни сценарии", изтъква Манске, цитиран от Ройтерс.

Електрическите автомобили имат много по-малко на брой части от колите с двигател с вътрешно горене и затова изискват по-малко работници за производството им. Според една прогноза 100 хил. работни места в автомобилната индустрия могат да бъдат загубени до 2025 г. в резултат на електрификацията.

Германските автомобилни производители се опитват да се конкурират с по-ефективните производствени платформи на компаниите, фокусирани изцяло върху електромобилите. И докато на Volkswagen му трябват 30 часа, за да изгради електромобил ID.3, Tesla се нуждае само от 10, за да направи Model 3.

Заводът на Volkswagen във Волфсбург, най-големият в света с над 50 хил. служители, в момента не произвежда електромобили, но компанията планира да започне изграждането им там от 2026 г. според проекта Trinity.

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Nissan извършва най-мащабния полеви тест на роботаксита в Япония