Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

По света

Amazon тества технологията без касиери в нови по-големи магазини

Разгръщането на технологията в магазин Whole Foods с площ над 3700 кв. метра и над 34 хил. артикула ще бъде сериозно предизвикателство

Amazon тества технологията без касиери в нови по-големи магазини

Снимка: Ройтерс

Amazon.com Inc. тества своята технология за плащания без касиери за по-големи магазини, пише Wall Street Journal, като се позовава на източници, запознати с темата. Ако бъде успешна, стратегията ще продължи да предизвиква конкурентите в сектора на търговията на дребно да направят бизнеса по-удобен за клиентите.

Онлайн търговецът на дребно експериментира с технологията в Сиатъл в по-голямо пространство, форматирано като голям магазин, твърдят източниците. Системите проследяват това, което купувачите избират от рафтовете, и ги таксуват автоматично, когато напускат магазина. Въпреки че технологията функционира добре в настоящия си малък формат, е по-трудно да се използва в по-големи пространства с по-високи тавани и повече продукти, казва един от източниците. Това означава, че може да отнеме време, преди системите да се внедрят в по-големи магазини.

Не е ясно дали Amazon възнамерява да използва технологията в Whole Foods, въпреки че това е най-вероятното приложение, ако мениджърите успеят да я накарат да проработи. Amazon вече заяви по-рано, че няма намерение да добавя технологията към Whole Foods.

Още по темата

Говорител на компанията сега е отказал да коментира темата. Whole Foods също отказва коментар.

Системата без каси вече се използва в седем магазина на Amazon Go в Сиатъл, Чикаго и Сан Франциско. Компанията планира да построи повече от тези малки магазини, твърди един от източниците, запознати с въпроса. Всеки от тях обикновено е по-малък от 2500 кв. фута (230 кв. метра) и продава гама от напитки, готови храни и хранителни стоки.

По-големите магазини Amazon Go биха представлявали нова заплаха за традиционните търговци на хранителни стоки, които се притесняват от бързия напредък на Amazon в сферата на търговията на дребно с храни. Веригата Whole Foods, която Amazon придоби за приблизително 13,5 млрд. долара през 2017 г., добави от сделката насам в гамата си готови хранителни продукти и възможността за едночасова доставка. Тя също така понижи цените на членовете на услугата Amazon Prime.

Някои клиенти на Whole Foods заявяват, че не искат да видят система за разплащане без касиери във веригата, известна с високото качество на обслужване на клиентите.

„Те трябва да внимават да не нарушават това, което направи този бизнес успешен", казва Денис Кийм, 65-годишен пенсионер от Линкълн, Небраска, който най-малко веднъж седмично пазарува в Whole Foods.

През последните няколко години Amazon навлиза все по-навътре във физическата търговия, след като повече от две десетилетия оформя начина, по който хората пазаруват онлайн. Компанията откри повече от дузина книжарници и павилиони в цялата страна.

Amazon също продължава да подобрява технологията в магазините Amazon Go, които за първи път бяха отворени за обществеността по-рано през тази година. 

„Ние сме новаци за физическото пространство, но то е важно за нас", каза Дилип Кумар, вицепрезидент за технологиите в Amazon Go, по време на скорошна обиколка за журналисти на първия от тези магазини в Сан Франциско. „Тази технология успява да изгражда много навици“.

За да използват Amazon Go, клиентите сканират на телефоните си код, генериран от приложението, след което взимат продукта, който искат, и си тръгват, без да спират, за да плащат. Видеокамери и други устройства проследяват клиентите като триизмерен обект в магазина, като ги таксуват за продуктите, които вземат.

Разгръщането на технологията в магазин Whole Foods, обикновено разположен на 40 000 квадратни фута (3700 кв. метра), в който се продават около 34 000 артикула, ще бъде по-голямо предизвикателство. Продажбите на Whole Foods се движат от продукти, чиито цени варират по тегло. Проследяването им ще бъде по-сложно от проследяването на опаковани храни с еднакви форми и размери.

Скот Чендерберг, 38-годишен софтуерен инженер, който наскоро закупи кисело мляко в магазин на Amazon Go в Сан Франциско, заяви, че ще иска да опита да пазарува в по-голям магазин за хранителни стоки с тази технология.

„Би било удобно да не чакаме на опашки за плащане", казва той.

По статията работиха: Бойчо Попов, редактор Виктория Тошкова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (1)

4
 
0
 
1
ert
преди 1 седмица
Няма профилна снимка
А у нас кога? Кога и ние ще можем да пазаруваме безпродавачно и да си вемаме каквото искаме сами?

Още от По света
Онлайн продажбите на имоти в Китай процъфтяват