Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

По света

Бали продава евтино хотелите си заради удара върху туризма от коронавируса

Австралия, която е най-големият източник на туристи за острова, ще остави границите си затворени до идната година

Бали продава евтино хотелите си заради удара върху туризма от коронавируса

Снимка: Pixabay.com

Край на австралийските сърфисти и групите от китайски туристи. Липсват и почитателите на йогата, търсещи вътрешен мир като Джулия Робъртс в „Яж, моли се и обичай“, пише Bloomberg.

Без туристи и приходи заради коронавирусната пандемия изпитващите затруднения собственици на хотели на индонезийския курортен остров Бали бяха принудени да обявят имотите си за продажба. Предвид лошото състояние на пазара някои от тях трябваше да преглътнат загуба. За инвеститорите с дългосрочна визия това е шанс да вземат евтино част от рая.

Курортът с 50 вили в на етап строеж Balangan Wave близо до популярния едноименен плаж за сърф вече беше обявен за продажба, а строителният предприемач Майкъл Халим смъкна офертната цена до 9 млн. долара спрямо 17 млн. долара през май.

„На настоящия пазар човек не може да си позволи да продаде на загуба. Компаниите затварят врати, има проблеми с паричните потоци“, коментира Халим.

Макар че спирането на пътуванията от чужбина опустоши популярни места за ваканция от Хаваите до остров Пукет в Тайланд, Бали е по-уязвим. Туризмът съставлява над 60% от икономиката на острова, като осигурява работни места на всички – от главни готвачи до чистачи в петзвездни курорти и самонаети екскурзоводи и шофьори.

Още по темата
Рекордните 6,2 млн. туристи се стекоха на плажовете на острова, хотели и йога студиа през 2019 г. Тази година броят на туристите намаля с 22% до 1,04 млн. през първото тримесечие още преди най-лошата част от пандемията. Сега обикновено кипящите от живот клубове на плажа са тихи, а оживеният някога храм Tanah Lot Temple е пуст.

Макар че големи глобални вериги като Marriott International и Hilton Worldwide Holdings имат финансовата мощ да се задържат на повърхността по време на пандемията, по-малките хотели в бюджетния край на пазара изпитват затруднения да оцелеят. Броят на обявените имоти за продажба в Бали е скочил с 30% от началото на пандемията, сочат данни на индонезийската имотна компания Galaxy Kuta.

„Това е добър момент за покупка“, коментира Чандран В. Р., управляващ директор на базираната в Сингапур компания Cosmopolitan Real Estate, която се занимава с продажбата на Balangan Wave. „Бали ще се върне към нормалното. Когато това се случи, цените ще нараснат отново“, допълва той.

Купувач си търси и двузвездният POP! Hotel Teuku Umar в Денпасар. С неонови рамки на прозорците и интериор, които няма как да останат незабелязани, хотелът със 140 стаи беше обявен за продажба на цена от 7,7 млн. долара през май.

Хотелът, който се намира на 30 минути с такси от плажовете Кута и Семиняк, а стаите му струват едва 14 долара на нощ, беше хит сред туристите. Но вече не.

„Хотелът няма никакви приходи, а в същото време трябва да поеме разходи за поддръжка“, казва Мейрина Раджианто, брокер на недвижими имоти в базираната в Бали компания Galaxy Kuta, която отговаря за продажбата. „Собственикът реши да продаде вместо да дава още пари“, допълва тя.

Преди коронавирусната пандемия сделките с хотели в Азиатско-тихоокеанския регион бяха на рекордни нива, подкрепени от фондове за частни капиталови инвестиции и инвестиции в имоти наред с хора с голямо състояние, казва Кори Хамабата, старши вицепрезидент на отдел „Хотели и места за настаняване“ в хонконгското подразделение на консултантската компания JLL.
Сред инвеститорите, привлечени от Бали, беше и Trump Organization, която подписа споразумение през 2015 г. да даде името си на нов хотел и голф клуб на острова. Дори тя ограничава дейността си, като местните й партньори съобщиха миналата седмица, че може да изберат четири- или петзвезден курорт, а не шестзвезден, за да го направят по-достъпен.

Въпреки всичко купувачите може да останат активни, тъй като се появяват възможности за покупка на активи на занижени цени, смята Хамабата. „Очакваме повечето купувачи да бъдат движени от три основни теми – покупка с отстъпка, покупка на малко използвани имоти за подобряването им или покупка на имоти на стратегически локации за разрастване на бранда или платформата“, допълва тя.

Растящият местен пазар на пътуванията в Индонезия, която е на четвърто място по брой на населението в света, също може да подкрепи хотелите до завръщането на чуждестранните туристи. Броят на вътрешните пътувания е нараснал до 303 млн. през 2018 г. спрямо 270 млн. през 2017 г.

Още по темата

„Очакваме местното търсене да се възстанови по-бързо от международното търсене“, казва Хамабата.

Макар че островът с 4,2 млн. души имаше успех в началото за сдържането на вируса, броят на заразените нарасна през последно време до над 1400, както и 13 починали. Индонезия регистрира над 54 хил. случая и 2754 починали, което я превръща в най-тежко засегнатата страна в Югоизточна Азия.

Това може да осуети плановете за повторно отваряне на икономиката на Бали. Според стратегия в три стъпки местните туристи ще могат да се върнат през август, а чуждестранните летовници ще бъдат приети през септември, ако всичко се развива съгласно плановете, съобщи вестник Jakarta Globe по-рано този месец след посещение на министъра на туризма Вишнутама Кусубандио на острова.

Дори в най-добрия сценарий малко е вероятно туристите да пристигнат в голям брой.

Най-големият източник на туристи Австралия даде да се разбере, че вероятно ще остави границите си затворени до идната година. В Сингапур, който се намира само на 2,5 часа път със самолет, правителството разрешава само пътувания от основна необходимост и предупреждава, че за възобновяването на масовите ваканционни пътувания ще е необходимо повече време.

Това прави Бали рисков залог. Островът с площ от 5780 кв. км има над 4300 хотела, сочат данни на правителството. Силната конкуренция в бюджетния сегмент на пазара подлагаше на натиск много собственици на хотели още преди вируса.

„Тези с малки парични потоци за покриването на периода на блокадата, които не могат да преструктурират или забавят плащания по дълга, вероятно ще бъдат подложени на натиск много бързо“, казва Говинда Сингх, ръководител на отдела за оценка на хотели и консултантски услуги в Азия в компанията Colliers International.

По статията работи: Божидарка Чобалигова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от По света
Търсенето на офис площи от финтех компании в Европа ще остане устойчиво