Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

По света

Бизнесът планира повече инвестиции в свързани с имоти технологии в идните 3 г.

Те смятат да инвестират повече в приложения за навигация, сензори и "умни" устройства

Бизнесът планира повече инвестиции в свързани с имоти технологии в идните 3 г.

Снимка: Архив Ройтерс

Близо две трети от компаниите (62%) планират да увеличат инвестициите си в свързани с имотите технологии в идните три години, като повечето от тях смятат да направят това още следващата година. Това показва изследването Occupier Survey на консултантската компания CBRE за страните от Европа, Близкия изток и Африка за 2018 г., цитирано от онлайн изданието property-magazine.eu.

Компаниите възнамеряват да инвестират по-осезаемо в нови технологии в имотния сектор в краткосрочен и средносрочен план, за да подобрят преживяванията на потребителите и да повишат производителността на служителите. Това е явна промяна спрямо използването на технологиите в имотите само за оперативни цели като енергийно управление.

Сред използваните технологии са приложения за навигация, сензори, „умни“ устройства и персонални системи за контрол на средата. Системи и сензори за резервация на стаи или места също се използват все повече за подобряване на ефективността на пространството.

„В последните няколко години станахме свидетели на коренна промяна на търсенето на наемателите, които все повече насочват вниманието си към преживяванията на потребителите и ангажираността, производителността и ползите за здравето на служителите“, коментира Педи Конлън, изпълнителен директор на ирландското подразделение на CBRE.

Още по темата
„Утрешното оптимизирано работно място ще стане възможно най-вече благодарение на технологични платформи, които свързват характеристиките на персонализирани преживявания на работа. Планираното повишаване на инвестициите в имотни технологии, демонстрирано в допитването, само ще ускори този процес“, допълва Конлън.

„Промените ще създадат нови изисквания към имотните активи, водейки до по-добро ниво на обслужване и все по-голямо ориентиране към потребителите, които използват социални мрежи“, смята Ричард Холбъртън, директор „Проучвания“ за Европа, Близкия изток и Африка в CBRE.

Компаниите също така търсят гъвкави офис пространства като ключов елемент в корпоративното им портфолио. Делът на компаниите, които изобщо не използват гъвкаво офис пространство, се очаква да намалее от 35% на 21%.

Наемателите също така все повече правят разлика между видовете гъвкави пространства и като цяло предпочитат пространствата за съвместна работа (coworking space). Всички компании, участвали в допитването, очакват двуцифрен растеж на усвояването на гъвкави пространства в идните три години в сравнение със сегашното равнище. Ръстът е особено подчертан при пространствата за съвместна работа, където се отчита повишение с 20 процентни пункта до дял от 56%, което ги превръща в най-популярния вид гъвкаво пространство.

Четири от пет компании, участвали в допитването, планират да въведат уелнес програми и дори още по-висок процент имат известно предпочитание към сгради, позволяващи развиването на такъв тип програми.

„Всички тези промени ще доведат до по-прецизно планиране на наеманите площи при корпорациите. Възможно е те да създадат нови форми на конфигурация на активите и дизайна на работното място и да наложат нови изисквания върху управлението на имотни активи. Тече промяна към нещо, което може да се нарече персонализирано работно място“, казва Пади Конлън.

По статията работиха: Божидарка Чобалигова, редактор Виктория Тошкова

Последни новини

Още по темата

Коментари (0)


Още от По света
Рекорден брой високи сгради ще бъдат построени в Лондон