Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

По света

Тежко пострадали бизнеси в САЩ са платили само част от наемите за юли

Подкрепените от фондове за частни капиталови инвестиции наематели плащат по-малко от листнатите компании

Тежко пострадали бизнеси в САЩ са платили само част от наемите за юли

Снимка: Maranie Staab/Bloomberg

Предизвикателството със събирането на наемите в ерата на коронавируса беше разкрито през последните дни от американски собственици на бизнес имоти, които обявиха, че са получили минимална част от наемите от киносалони и други наематели, пострадали от пандемията, предава Financial Times.

Поредица от финансови отчети на листнати на борсата тръстове за инвестиции в недвижими имоти показва, че общият дял на събраните наеми е нараснал значително спрямо разгара на блокадата през пролетта. Но са останали под обичайните нива през юли дори след повторното отваряне на икономиката.

Хранителните магазини и другите търговци на дребно, продаващи стоки от основна необходимост, са платили каквото дължат, но много ресторанти и търговци, продаващи стоки от неосновна необходимост, не са. Базираната в Илинойс компанията Retail Properties of America, която притежава 102 търговски центъра и други имоти, съобщи, че делът на събраните наеми от киносалони и центрове за забавления и игри е бил едва съответно 9% и 6%.

Един от водещите собственици на имоти обявиха различен дял на събрани наеми по видове собственост. Компании, подкрепени от фондове за частни капиталови инвестиции, са платили по-малко, отколкото листнатите компании, сочат данни на Spirit Realty Capital, базиран в Далас тръст за инвестиции в недвижими имоти, управляващ активи на стойност 6,3 млрд. долара.

Още по темата

Голямата разлика в дела на събраните наеми между секторите е показана от Weingarten Realty, която има 165 имота, повечето външни центрове в южните и западните щати. Weingarten съобщи, че е получила 100% от наемите си за юли от супермаркети, 99% от банките и 98% от магазините за ликьори и вина, но само 75 на сто от веригите за евтини дрехи, 67% от ресторантите и 48% от здравните клубовете за здравословен живот.

Kimco Realty, която има интереси в около 400 американски търговски центъра и имоти със смесено предназначение, съобщи, че търговците на дребно, продаващи стоки от основна необходимост като хранителни магазини, магазини за хардуер и вериги аптеки, са платили 96 на сто от наемите за юли. Компаниите в секторите от несъществена необходимост са платили 72% от наемите, допълни компанията.

Ръководители на имотната индустрия казват, че искат да са гъвкави с изпитващите затруднения наематели, включително чрез споразумения за отлагане на плащанията и прехвърлянето на месечните наеми към наемни договори, обвързани с приходите.

Но те възприемат по-твърд подход с търговците, които според тях имат ресурси да плащат. Веригата магазините за дрехи Gap и Brookfield Property Partners, един от най-големите собственици на молове в страната, са сред компаниите в правна битка за наемните договори.

Brookfield предприе съдебни действия срещу веригата магазини за дрехи за неплатени наеми. Gap съобщи, че заради правилата за блокада вследствие на коронавируса е станало незаконно да работи и миналия месец тя заведе контра дело, като поиска от съда в Илинойс да обяви договорите за невалидни.

Джей Уайтхърст, главен изпълнителен директор на National Retail Properties, казва, че тази седмица базираният във Флорида тръст за инвестиции в недвижими имоти, който притежава над 3000 имота, е предприел „много колаборативен подход с наемателите, които са били засегнати материално“ от пандемията.

„За наемателите, които не искат да плащат наем или да договорят отлагане на плащанията, пристъпваме към правни средства за плащане или задействане на наемните договори“, допълва той.

Spirit, която има интереси в търговските площи, индустриалните имоти и офисите, заяви през април, че е получила 64 на сто от наемите, дължими от наематели, които са собственост на компании за частни капиталови инвестиции, спрямо 89 на сто от публичните компании. През юли събраните наеми от Spirit са се подобрили, но наемателите, подкрепени от фондове за частни капиталови инвестиции, са платили само 82% от наемите си спрямо 93% от листнатите на борсата групи.

Собствениците на имоти разкриват недостига си на приходи по време на пандемията, докато търговците на дребно започват да установяват колко са спестили чрез договаряне на отстъпки от наемите.

Ralph Lauren съобщи в заявление пред Комисията за ценните книжа и борсите тази седмица, че наемите и разходите за обитаване на площите са намалели с 44 млн. долара през трите месеца до 27 юни спрямо същия период на миналата година.

Спадът на приходите от наеми създава финансови затруднения сред някои силно задлъжнели имотни компании. Особено уязвим е CBL, базиран в Тенеси собственик на молове със 108 имота в САЩ, който съобщава, че е събрал само 49% от наемите си през юли.

Компанията преговаря с кредитори, след като е закъсняла с плащането на лихви на стойност 30 млн. долара по част от дълга й. „Разговорите продължават и се надяваме, че ще бъде постигнат положителен и взаимноизгоден резултат“, отбеляза компанията.

Макар че магазините отвориха, Brookfield съобщи, че почти 15 хил. от основните й наематели, или около 85% от портфейла й, са рестартирали бизнеса си, търговците, продаващи стоки от неосновна необходимост регистрират по-малка посещаемост от нормалното.

Фалитите на търговци на дребно, включително JCPenney, Neiman Marcus и Brooks Brothers се прибавят към натиска върху собствениците, тъй като глава 11 позволява на компании да излязат изцяло от наемни договори.

Същевременно властите държат затворени някои бизнеси като спортни зали и киносалони, а компании като Bed Bath & Beyond, The Cheesecake Factory и Bloomin’ Brands убеждават наемателите да намалят или отложат плащанията им на наеми.

По статията работиха: Божидарка Чобалигова, редактор Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от По света
Испания, Канада и Франция са магнитите за чужденци в търсене на нов дом