Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

По света

Защо франчайзингът навлиза все повече в хотелската индустрия?

През 2019 г. близо 80% от брандираните хотели са били франчайз операции, сочат данни на консултантска компания

Защо франчайзингът навлиза все повече в хотелската индустрия?

Снимка: Kyle Grillot/Bloomberg

Хотелските компании все повече се насочват към стратегия с по-малък брой активи в стремежа си към разширяване, пише консултантската компания JLL.

През последното десетилетие се наблюдава трайна промяна в собствеността на хотелите. През 2010 г. 70 на сто от брандираните хотели са били франчайз операции, а до 2019 г. равнището им е достигнало близо 80 на сто.

Все повече компании продължават да се отказват от притежаването на имотната част от обектите си и се насочват към франчайз модела, което им позволява да се възползват от последователен приток на приходи, докато се разширяват, казва Жералдин Гичардо, глобален ръководител на изследванията на хотелския сектор в JLL.

“Растежът на франчайз модела е подкрепен от факта, че Wall Street възнаграждава компании-майки в хотелския сектор, които имат стратегия за олекотяване на активите, тъй като те обичайно имат силен счетоводен баланс благодарение на по-ниския си ливъридж. Тези компании вече няма нужда да поемат дълг, за да купуват хотели, което се възнаграждава с по-високи цени на акциите“, отбелязва Гичардо.

Големите хотелски брандове са лидери в промяната на стратегията. Marriott International, Hilton Worldwide, Wyndham Hotels & Resorts, Choice Hotels International и Intercontinental Hotels Group са водещи франчайзинг компании в САЩ с дял от 82% от общия брой на брандираните под дадена търговска марка стаи, сочат данни на STR и JLL.

Фокус върху силните страни

Високата концентрация на франчайз хотели е промяна спрямо преобладаващото състояние на индустрията през 80-те години на миналия век, когато големи хотелски компании поемаха значителен дълг, за да придобият или построят хотели. Когато впоследствие продаваха активите, те постигаха съгласие с новите собственици, което им позволяваше да продължат да се възползват от името на бранда.

Още по темата
Икономическата рецесия през 90-те години на миналия век обаче предизвика промяна. Хотелските компании не можеха да продават имоти на неликвидни пазари. Компании, които направиха преход към стратегия с по-малко активи, се оказаха в по-силна позиция, казва Гичардо.

„По-малкият дълг извън недвижимите имоти в счетоводните им баланси позволява на компании като Marriott International да се разрастват по-лесно на редица пазари като франчайз компании, разширявайки обхвата си, без непременно да правят значителни капиталовложения. В резултат на това брандовете засилват присъствието си и стават по-разпознаваеми“, отбелязва той.

Тази стратегия позволява на франчайз компаниите да се съсредоточат повече върху силните си страни.  „Разширяването на франчайз бизнеса им е позволило на големи хотелски компании да се съсредоточат върху оперирането на хотели, поради което стават все по-добри в изначалната задача на бизнеса им“, казва Гичардо.

Ползите от брандовете и франчайзите

Строителството на хотели е капиталоемък бизнес и затова най-големите брандове желаят повече от всякога да отдават името си под наем на съществуващ имот или да търсят инвестиции извън компаниите, за да строят обекти. В резултат на това те получават процент от приходите от франчайзи и избягват големи разходи. Освен това те могат да се възползват от знанията на партньорите си за динамиката на местния пазар, което е много важно за разширяването на бранда към нови региони, казва Гичардо.

Франчайзите помогат на брандовете и да се приспособят към променящите се предпочитания на пътуващите. Например гостите на хотели все повече търсят уникални, местни преживявания. Хотел Hilton Garden Inn в Ню Йорк откри неотдавна модерен бар на покрива на име The Attic, което е значителна промяна за хотел, известен с ограничения си брой варианти за храни и напитки.

Ползи има и за притежателите на франчайз правата, които придобиват имот от известен бранд, получават източници на финансиране и достъп до глобални системи за резервации и програми за лоялни клиенти.

„Франчайзърите предлагат и програми за новите собственици за изучаване на бизнеса за опериране на хотел. Има много добри причини да станете собственик на франчайз права, най-вече да имате подкрепата на огромна компания-майка, обучение в лидерство и техническа помощ. Това носи много стойност“, казва Гичардо.

По статията работиха: Божидарка Чобалигова, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от По света
Шест месеца след пандемията офисите в САЩ остават наполовина празни