IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Индия става единствен глобален производствен център за изтребителите F-16?

Компанията Lockheed Martin се конкурира с Boeing, Saab и Dessault Aviation за доставка на 115 бойни самолета на индийските ВВС

23:28 | 21.01.19 г. 29
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Lockheed Martin вижда потенциален износен пазар на стойност над 20 млрд. долара за изтребителите си F-16 от завод за сглобяване в Индия, който предложи да създаде, за да спечели голяма военна поръчка в страната, съобщи ръководител на компанията, цитиран от Ройтерс.

Американската компания се конкурира с F/A -18 на Boeing, Gripen на Saab, Rafale на Dassault Aviation, Eurofighter Typhoon и руски самолет за доставката на 115 бойни самолета на индийските военно-въздушни сили в сделка на стойност над 15 млрд. долара.

Lockheed Martin е предложила да мести производствената си линия на F-16 от САЩ в Индия, което би дало най-големия тласък на проекта „Произведено в Индия“ на премиера Нарендра Моди за създаване на отбранителна индустрия и генериране на работни места за хиляди младежи, които навлизат на трудовия пазар всеки месец.

Вивек Лал, вицепрезидент на отдела за стратегическо и бизнес развитие в Lockheed, заяви пред Ройтерс, че компанията ще превърне Индия в единствения си глобален производствен център за F-16, който ще отговаря на изискванията на индийската армия, както и на чуждестранните пазари.

„Към момента търсенето извън Индия надхвърля 200 самолета. Стойността на първоначалните програми за придобиване вероятно ще надхвърлят 20 млрд. долара“, заяви Лал.

Бахрейн и Словакия избраха изтребителите F-16 Block 70, които са били предложени на Индия, отбеляза Лал. „Водим преговори с България и още десет страни. Наблюдаваме нещо като възраждане на F-16”, допълни той.

Очаква се индийското министерство на отбраната да обяви интерес в идните няколко месеца, последван от искане за предложения в дълъг процес за сключване на договор за доставка на изтребители на военно-въздушните сили.

Индийската армия съобщи, че иска 42 ескадрили, или около 750 самолета, които да я защитават от Китай и Пакистан. В момента тя разполага със стари руски самолети като МиГ-21, използвани за първи път през 60-те години, които скоро излизат от употреба. Така че страната може да разполага само с 22 ескадрили до 2031 г., предупредиха официални представители.

Лал заяви, че планът за преместване на завода за F-16, който сега се намира във Форт Уърт, щата Тексас, няма да навреди на една от основните цели на американския президент Доналд Тръмп за връщане на производството в Америка.

Заводът в Тексас се използва за производството на петото поколение F-35 Joint Strike Fighter, към който преминават американските военно-въздушни сили.

Лал заяви, че дейността извън САЩ ще продължи, дори ако производството на F-16 се премести в Индия и се окаже, че целите на стратегиите „Произведено в Индия“ и „Да направим Америка велика отново“ не си противоречат.

Lockheed е избрала Tata Advanced Systems за свой индийски партньор за предлагания завод на F-16 и миналата година обяви, че съвместното им дружество ще произвежда крила за самолетите в Индия независимо от това дали получи поръчката на индийската армия.

Припомняме, че миналата седмица българският парламент разреши на правителството да започне преговори със САЩ за закупуване на нови изтребители F-16 за военно-въздушните ни сили. Първоначалната оферта на САЩ за нови изтребители F-16 надвишава тавана на бюджета от 1.8 млрд. лева с ДДС, но властта очаква да се стигне до компромисен вариант, каквито ангажименти поеха официални американски представители.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 08:50 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от САЩ виж още

Коментари

29
rate up comment 1 rate down comment 3
anatoli75
преди 5 години
Тата не успяха да покрият евростандарти за автомобили,а сега ще ни доставят самолети Честито!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
28
rate up comment 10 rate down comment 5
Mavi Goz
преди 5 години
И за да сме съвсем точни: немаме пари да платим за модернизация и подръжка на МиГ-29, немаме даже за керосин и летците ни са с по 20-30 летателни часа/година, но имаме за нови Ф-16, които трябва да усвояваме тепърва и като експлоатация, и като подръжка... Но така са казали от НАТО - нема безплатен обяд и кеф цена нема... Ама аз какво разбирам...? Прайм кашони и съм стигнал само до събиране и изваждане... А по тия въпроси мислят умни и образовани ... в политиката ... люде ... Щот политиката пълни бюджето, а не такива като мене... ;) :lol:
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
27
rate up comment 8 rate down comment 2
Mavi Goz
преди 5 години
Колкото до клипчето - да, май си прав. Аз нямам много време да гледам из нета клипчета и не съм знаел за такива модели. Принципно две неща ме озадачиха като неестествени - рискованата височина на фигурите (за малко да си кацне на опашката) и абсурдно късата писта с неестествено късо приземяване без парашути, но явно е имало какво още да науча. За сметка на това ето този си е съвсем истински, а фигурите са същите, но малко по-високо:https://m.youtube.com/watch?v=Klx9imT369AЕто и как изглежда това, което ще купуваме, ако ги сравняваме като летателни качества:https://m.youtube.com/watch?v=OySOOidAGDsИ едното и другото са демонстрации на летателни качества. Сравнението е ... нещо като между несравними неща... По-интересното за нас е, че имаме самолети от първия крип, но ги изхвърляме, за да купим като този от втория... ;)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
26
rate up comment 8 rate down comment 3
Mavi Goz
преди 5 години
Не знам какво дъвчат червенонезнамквоситам, аз се завимавам с други, по-травиални, материални и прагматични неща - прайм кашони. Коментирах неколко конкретни факта от статията и публичното пространство: моделът на ф-16, който искаме да купуваме, не се произвежда за американскити ВВС. Те вече изваждат поетапно този самолет от употреба. Модификацията "Блок 70/72" е специално адаптирана за външния пазар и по-точно - за бедни държави, които не могат да плащат за Ф-22 и Ф-35. Затова всичко, което представители на ЛокхийдМартин говорят за него, е в бъдеще време - ще се произвежда едикъде си. Проблемът е в цената - нашето МО иска с 1.8 млрд. лв. да купи 8 нови самолета, а на този етап тези пари са малко над половината, което искат американците за такава доставка на самолети, произведени в САЩ. Същото е и с други потенциални клиенти, които са се ориентирали към Ф-16 с идеята да минат по-тънко, но са разочаровани - бачкерите в заводите в Тексас и Ю. К. взимат едни и същи заплати, независимо дали произвеждат Ф-16 или Ф-35 и заводът в Индия се явява идеалното решение... ако стане... Нема лошо, но ние имаме две опции: или да си платиме за сглобени в САЩ самолети, или да чакаме такива от завода в Индия на компромисна цена. Ти как мислиш, че ще постъпят нашите сделкаджии? В този смисъл са ми и коментарите от по-долу. В подкрепа на това е и изказването на човека от ЛМ, както и заглавието на статията. Ще правят завод за самолет, който ще се произвежда за определен, да кажем - второстепенен за американците пазар. Недвусмислено, ясно и категорично казано - заводът в Индия ще произвежда ф-16 Блок 70/72 за цял сват. Точка! А точно този модел на Ф-16 наистина никой нито е купувал и ползвал, нито още физически е придобил - той е разработен за такива като нас - старият, пенсиониран от USAF дедо сокол-биткаджия с нова авионика. И освен прототипи за показване, в момента е само на хартия в преговорните и търговски документи между ЛМ и проекто-клиентите. Тва е. А вие си продължавайте да си обяснявате колко са зле руснаците - това си е ви е основната грижа... ;)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
25
rate up comment 2 rate down comment 4
zelka007
преди 5 години
те ти да видиш :https://***.youtube.com/watch?v=WQ1rYD13n0Mпо принцип е голяма мания , много е зарибяващо ако те влече авиация и техника и да те сърбят ръцете .... е требва да си си насмогнал на масрафа дето се вика :)))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
24
rate up comment 2 rate down comment 2
zelka007
преди 5 години
паххахаххааа ... това клипче е на RC модел , радиоуправляем модел ... вярно не е от хартия , правят се от балса и депрон . м/у другото е много зарибяващо хоби . голям кеф е . аз навремето правех ракети и изстрелвах . пробвах и с авиомодлизъм ама попаднах в грешен клуб при грешен човек и това ме отказа ... наскоро пак се зазяпах по такива модели ама не ми остава време , иска се доста свободно време :)))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
23
rate up comment 2 rate down comment 3
zelka007
преди 5 години
докога червеникотиквениковчетата ще дъвчат една и съща опорка . няма такъв завод , няма такъв самолет . всичко е на хартия , всичко е шит ... :))) в един глас ...значи това си е действащ център в Грийнвил :http://wikimapia.org/1194441/South-Carolina-Technology-Aviation-Center-SCTACтам и в момента си е военно летище , има сервизен център на армията и се обслужват военни хеликоптери . линия/съоръженията служещи за производство на Ф-16 просто ще бъдат преместени от един съществуващ хангар във Форт Уърт в друг съществуващ хангар в Авиационния център в Грийнвил ... кое е на хартия мили червенотиквениковчета ?! 180-200 човека произвеждат по един Ф-16 на ден :)))като става въпрос за индийския завод , по принцип Lockheed Martin имат опит в такова изнесено производство . такива съоръжения са изграждани в Белгия, Холандия, Турция и Южна Корея ... зашо не и в Индия . все пак иде реч и за бъдещи поръчки , искат около 700 самолета :)))и последно , за незапознатите със съвременното производство по принцип . за създаването на Ф-16 се ползват 450 доставчици от САЩ и още 42 държави ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
22
rate up comment 3 rate down comment 3
Longin
преди 5 години
Хиперболизираш ме значи ;) стара комундрелска практикане, не викам това- че хабер си нямат; а че (сега) не могат да си произведат бройките( и двигателите) - за да докарат напудрените си параметри ( и сделки с трети страни)а фигурите на тоя М29 са много красиви наистина - както и самият той... и при 'честна' битка 1:1 вероятно ще има превъзходство - ама при реални бойни мисии няма честна битка, никой не лети сам като вълк-единак, а по 4 и по 8 и първо си казват думат Ауакси, дейта линкове, фазирани радари(все неща дето московците и те ги имат ама дали на всичките си самолети).... дълги и къси ракети ...и чак тогава който е оцелял и смел/глупав достатъчно ще се пробва в 1:1пс.дизайна е краднат не вектора
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
21
rate up comment 4 rate down comment 9
Mavi Goz
преди 5 години
Я фърли едно око на един такъв хартиен та шак с "откраднати от раптор вектори" - аз се чудех на какво ми прилича - сигурно съм гледал и раптори така да летят.... на сън... ;) :lol:https://m.youtube.com/watch?v=uSySd3jpv-gИ това е МиГ-29, дето не си знае годините и такива спецове като тебе го класифицираха като негоден за високите цели пред българската авиация... :lol: А новите, дето сега си ги правят требва да са още по-хартиени... :lol:
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
20
rate up comment 3 rate down comment 7
Mavi Goz
преди 5 години
Викаш - *** абер си немат от правене на бойни самолети...? Сичко им е хартиен та шак...? Да се чуди човек с кого великите американци вече 60-70 годин се дебнат и надпреварват в тая област? Сигурно с шведите и французите? А може и с китайците, дет още си купуват самолети от Русия за шаблони... Ама кат те гледам, си верваш, а сигур и Стоенча ти верва... ;) :lol:
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още