Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

САЩ

Индия става единствен глобален производствен център за изтребителите F-16?

Компанията Lockheed Martin се конкурира с Boeing, Saab и Dessault Aviation за доставка на 115 бойни самолета на индийските ВВС

Индия става единствен глобален производствен център за изтребителите F-16?

Снимка: Архив Ройтерс

Lockheed Martin вижда потенциален износен пазар на стойност над 20 млрд. долара за изтребителите си F-16 от завод за сглобяване в Индия, който предложи да създаде, за да спечели голяма военна поръчка в страната, съобщи ръководител на компанията, цитиран от Ройтерс.

Американската компания се конкурира с F/A -18 на Boeing, Gripen на Saab, Rafale на Dassault Aviation, Eurofighter Typhoon и руски самолет за доставката на 115 бойни самолета на индийските военно-въздушни сили в сделка на стойност над 15 млрд. долара.

Lockheed Martin е предложила да мести производствената си линия на F-16 от САЩ в Индия, което би дало най-големия тласък на проекта „Произведено в Индия“ на премиера Нарендра Моди за създаване на отбранителна индустрия и генериране на работни места за хиляди младежи, които навлизат на трудовия пазар всеки месец.

Вивек Лал, вицепрезидент на отдела за стратегическо и бизнес развитие в Lockheed, заяви пред Ройтерс, че компанията ще превърне Индия в единствения си глобален производствен център за F-16, който ще отговаря на изискванията на индийската армия, както и на чуждестранните пазари.

„Към момента търсенето извън Индия надхвърля 200 самолета. Стойността на първоначалните програми за придобиване вероятно ще надхвърлят 20 млрд. долара“, заяви Лал.

Бахрейн и Словакия избраха изтребителите F-16 Block 70, които са били предложени на Индия, отбеляза Лал. „Водим преговори с България и още десет страни. Наблюдаваме нещо като възраждане на F-16”, допълни той.

Още по темата
Очаква се индийското министерство на отбраната да обяви интерес в идните няколко месеца, последван от искане за предложения в дълъг процес за сключване на договор за доставка на изтребители на военно-въздушните сили.

Индийската армия съобщи, че иска 42 ескадрили, или около 750 самолета, които да я защитават от Китай и Пакистан. В момента тя разполага със стари руски самолети като МиГ-21, използвани за първи път през 60-те години, които скоро излизат от употреба. Така че страната може да разполага само с 22 ескадрили до 2031 г., предупредиха официални представители.

Лал заяви, че планът за преместване на завода за F-16, който сега се намира във Форт Уърт, щата Тексас, няма да навреди на една от основните цели на американския президент Доналд Тръмп за връщане на производството в Америка.

Заводът в Тексас се използва за производството на петото поколение F-35 Joint Strike Fighter, към който преминават американските военно-въздушни сили.

Лал заяви, че дейността извън САЩ ще продължи, дори ако производството на F-16 се премести в Индия и се окаже, че целите на стратегиите „Произведено в Индия“ и „Да направим Америка велика отново“ не си противоречат.

Lockheed е избрала Tata Advanced Systems за свой индийски партньор за предлагания завод на F-16 и миналата година обяви, че съвместното им дружество ще произвежда крила за самолетите в Индия независимо от това дали получи поръчката на индийската армия.

Припомняме, че миналата седмица българският парламент разреши на правителството да започне преговори със САЩ за закупуване на нови изтребители F-16 за военно-въздушните ни сили. Първоначалната оферта на САЩ за нови изтребители F-16 надвишава тавана на бюджета от 1.8 млрд. лева с ДДС, но властта очаква да се стигне до компромисен вариант, каквито ангажименти поеха официални американски представители.

По статията работиха: Божидарка Чобалигова, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (29)

   1| 2| 3    
2
 
1
 
29
преди 3 месеца
Няма профилна снимка
Тата не успяха да покрият евростандарти за автомобили,а сега ще ни доставят самолети Честито!
4
 
10
 
28
Mavi Goz до: Mavi Goz
преди 3 месеца
И за да сме съвсем точни: немаме пари да платим за модернизация и подръжка на МиГ-29, немаме даже за керосин и летците ни са с по 20-30 летателни часа/година, но имаме за нови Ф-16, които трябва да усвояваме тепърва и като експлоатация, и като подръжка... Но така са казали от НАТО - нема безплатен обяд и кеф цена нема... Ама аз какво разбирам...? Прайм кашони и съм стигнал само до събиране и изваждане... А по тия въпроси мислят умни и образовани ... в политиката ... люде ... Щот политиката пълни бюджето, а не такива като мене... ;) :lol:
1
 
8
 
27
Mavi Goz до: zelka007
преди 3 месеца
Колкото до клипчето - да, май си прав. Аз нямам много време да гледам из нета клипчета и не съм знаел за такива модели. Принципно две неща ме озадачиха като неестествени - рискованата височина на фигурите (за малко да си кацне на опашката) и абсурдно късата писта с неестествено късо приземяване без парашути, но явно е имало какво още да науча. За сметка на това ето този си е съвсем истински, а фигурите са същите, но малко по-високо:

https://m.youtube.com/watch?v=Klx9imT369A

Ето и как изглежда това, което ще купуваме, ако ги сравняваме като летателни качества:

https://m.youtube.com/watch?v=OySOOidAGDs

И едното и другото са демонстрации на летателни качества. Сравнението е ... нещо като между несравними неща... По-интересното за нас е, че имаме самолети от първия крип, но ги изхвърляме, за да купим като този от втория... ;)
2
 
8
 
26
Mavi Goz до: zelka007
преди 3 месеца
Не знам какво дъвчат червенонезнамквоситам, аз се завимавам с други, по-травиални, материални и прагматични неща - прайм кашони. Коментирах неколко конкретни факта от статията и публичното пространство: моделът на ф-16, който искаме да купуваме, не се произвежда за американскити ВВС. Те вече изваждат поетапно този самолет от употреба. Модификацията "Блок 70/72" е специално адаптирана за външния пазар и по-точно - за бедни държави, които не могат да плащат за Ф-22 и Ф-35. Затова всичко, което представители на ЛокхийдМартин говорят за него, е в бъдеще време - ще се произвежда едикъде си. Проблемът е в цената - нашето МО иска с 1.8 млрд. лв. да купи 8 нови самолета, а на този етап тези пари са малко над половината, което искат американците за такава доставка на самолети, произведени в САЩ. Същото е и с други потенциални клиенти, които са се ориентирали към Ф-16 с идеята да минат по-тънко, но са разочаровани - бачкерите в заводите в Тексас и Ю. К. взимат едни и същи заплати, независимо дали произвеждат Ф-16 или Ф-35 и заводът в Индия се явява идеалното решение... ако стане... Нема лошо, но ние имаме две опции: или да си платиме за сглобени в САЩ самолети, или да чакаме такива от завода в Индия на компромисна цена. Ти как мислиш, че ще постъпят нашите сделкаджии? В този смисъл са ми и коментарите от по-долу. В подкрепа на това е и изказването на човека от ЛМ, както и заглавието на статията. Ще правят завод за самолет, който ще се произвежда за определен, да кажем - второстепенен за американците пазар. Недвусмислено, ясно и категорично казано - заводът в Индия ще произвежда ф-16 Блок 70/72 за цял сват. Точка! А точно този модел на Ф-16 наистина никой нито е купувал и ползвал, нито още физически е придобил - той е разработен за такива като нас - старият, пенсиониран от USAF дедо сокол-биткаджия с нова авионика. И освен прототипи за показване, в момента е само на хартия в преговорните и търговски документи между ЛМ и проекто-клиентите. Тва е. А вие си продължавайте да си обяснявате колко са зле руснаците - това си е ви е основната грижа... ;)
3
 
2
 
25
zelka007 до: Mavi Goz
преди 3 месеца
Няма профилна снимка
те ти да видиш :

https://www.youtube.com/watch?v=WQ1rYD13n0M

по принцип е голяма мания , много е зарибяващо ако те влече авиация и техника и да те сърбят ръцете .... е требва да си си насмогнал на масрафа дето се вика :)))

Още от САЩ
Dow добави 150 пункта в началото на сесията*