Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Социални мрежи

Рекламните разходи в България може да спаднат с 40% през 2020 г.

Очаквам голяма промяна на медийния и рекламния пазар до 1-2 години, посочи Жюстин Томс, експерт онлайн медии

Рекламните разходи в България може да спаднат с 40% през 2020 г.

Снимка: Архив Ройтерс

Силен срив на рекламните разходи през тази година заради здравната и икономическата криза вследствие на коронавируса очаква Жюстин Томс, експерт онлайн медии и собственик на ABC Design and Communications. Според Томс понижението за България може да е до 40% за годината.

Минаваме в различна фаза от потребление на социалните мрежи, което се повиши многократно през изминалите три месеца за целия свят. От друга страна, доста от рекламодателите се оттеглиха заради опасност брандовете да бъдат асоциирани в негативен контекст, каза още  Томс в предаването “Update“ по Bloomberg TV Bulgaria с водещ Бойчо Попов.

„От години социалните медии са критикувани. Вече нещата са в друга фаза и доста компании вече започнаха да реагират превантивно“.

„Доста е мащабна кампанията за отказ от реклами във Facebook. Имаше и натрупано социално напрежение и това, което виждаме е опит за изпускане на това напрежение. Тази кампания вече не е само американска, а обхвана целия свят“, обяснява Жюстин Томс. 

Още по темата

Според експерта по онлайн медии отпорът на над 400 големи корпорации е опит за защита на тяхната корпоративна отговорност, което е добре. В същото време по думите на госта за първи път виждаме толкова мащабна реакция по отношение на доста силен играч.

„Ще виждаме, че Facebook ще бъде още повече критикуван и подлаган на натиск от потребителите за по-отговорно поведение“.  

„В България големи брандове в началото на пандемията казаха, че спират да присъстват в социалните мрежи, но след това го отчетоха като грешка. За момента тук социалните медии се гледат като нужни на гражданското общество, а за бизнеса е почти единствената платформа заради оттеглянето от останалите“, посочва още Томс.

Тя допълни, че рекламната индустрия вече е потърпевша от кризата заради спрени или преструктурирани бюджети.

„Рекламният бизнес не знае как да реагира, но дигиталните инструменти в криза се явяват гъвкави решения. Очаквам голяма промяна на медийния и рекламния пазар в рамките на следващите 1-2 години“.

Кои ще са секторите, при които най-ясно ще си проличи отлива от рекламния пазар – гледайте във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.

Всички гости на предаването „Update“ гледайте тук.

 

По статията работиха: Евгения Маринова, автор Екип на Bloomberg TV Bulgaria

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Социални мрежи
China Daily: Китай няма причина да одобри "мръсната" сделка за TikTok