Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Социални мрежи

Twitter продава рекламната си платформа Mopub за над 1 млрд. долара

Платформата генерира 188 млн. долара приходи за Twitter през 2020 г. - малко повече от 5% от общите ѝ приходи за годината

Twitter продава рекламната си платформа Mopub за над 1 млрд. долара

Снимка: Bloomberg LP

Американската технологична компания Twitter Inc. заяви, че ще продаде MoPub, рекламната платформа на компанията за мобилни приложения на трети страни, на AppLovin Corp. за 1,05 млрд. долара в брой.

Компанията за социални медии придоби MoPub през септември 2013 г. за 350 млн. долара в акции малко преди тя да дебютира на борсата - с цел да разшири рекламния си бизнес и да помогне за поставянето на реклами в други приложения, както и да изгради система за търгове за собствения рекламен продукт на Twitter. По онова време покупката на платформата за мобилна реклама бе най-голямото придобиване за Twitter, припомня Bloomberg. 

Мениджърите на Twitter твърдят, че продажбата на MoPub ще позволи на компанията да се съсредоточи по-добре върху създаването на рекламни продукти за своите услуги.

Още по темата

„Продажбата на MoPub ни дава възможността да концентрираме повече нашите усилия върху огромния потенциал за реклами на нашия уебсайт и в нашите приложения“, заяви в сряда главният финансов директор Нед Сегал.

Продажбата е в съответствие с целта на Twitter да постигне приходи за 7,5 млрд. долара до края на 2023 г., съобщиха от компанията. Акциите на Applovin поскъпнаха с повече от 8% в разширената сесия в сряда. Книжата на Twitter поскъпнаха с повече от 2%.

MoPub генерира 188 млн. долара приходи за Twitter през 2020 г., съобщиха от компанията в сряда. Това представлява близо 5,9% от приходите на компанията от реклами през 2020 г. и малко повече от 5% от общите ѝ приходи за годината.

Twitter заяви, че ще предостави допълнителни подробности за прогнозното финансово въздействие на сделката, когато отчете финансовите си данни за третото тримесечие на 26 октомври.

Продажбата на MoPub се случва, след като през април Apple пусна със своята iOS 14.5 версия на своята мобилна операционна система възможност, която затруднява рекламодателите да проследяват активността на потребителите на своите iPhone и iPad. 

Мрежата на MoPub се използва от 45 хил. мобилни приложения и достига 1,5 млрд. адресируеми потребители, става ясно от прессъобщението на AppLovin от сряда. Очаква се сделката да приключи догодина.

„Ние сме развълнувани от възможността да развием платформата AppLovin и допълнително да подобрим инструментите си за монетизация на издателите чрез тази стратегическа трансакция“, заяви в изявление изпълнителният директор на AppLovin Адам Фороуи. „Приветстваме екипа на MoPub и заедно ще работим усърдно, за да комбинираме най-доброто от MoPub в софтуерната платформа AppLovin“.

Бизнесът на AppLovin е разделен между игри, които генерират голяма част от приходите чрез продажбата на виртуални артикули, и маркетингови инструменти, които други разработчици на игри използват за популяризиране на приложения.

Основана през 2011 г., AppLovin първоначално се фокусира върху това да помогне на мобилните приложения да бъдат открити и да генерират приходи. През 2018 г. компанията набра 2 млрд. долара от KKR, за да разшири бизнеса си в разработката на игри, до голяма степен чрез придобивания. Пазарната капитализация на AppLovin е близо 29 млрд. долара към затварянето на пазара в сряда.

По статията работиха: Бойчо Попов, редактор Десислава Попова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Социални мрежи
Всичко, което Pinterest иска за Коледа, са нови потребители