IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Inditex отчита 27% ръст на печалбата за деветмесечието

Групата, в чието портфолио са модни марки като Zara, Bershka, Massimo Dutti, Stradivarius и Pull&Bear, е спечелила преди всичко от експанзията си в Азия

15:17 | 12.12.12 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	През последните месеци компанията откри редица магазини в бързо развиващите се пазари като Китай.<em> Снимка: Ройтерс</em></p>

През последните месеци компанията откри редица магазини в бързо развиващите се пазари като Китай. Снимка: Ройтерс

Нов продуктов модел, нови пазари, нов ръст на печалбата. За собственика на известната марка Zara - испанската компания Inditex, сметката в момента излиза лесно. Преди всичко заради бизнеса в Китай и успеха при борбата срещу негативните ефекти от свитите разходи в Европа, концернът отчете 27% ръст на чистата печалба за деветте месеца на годината.

Положителният резултат от 1,65 млрд. евро се дължи на доброто представяне на бързо развиващите се пазари и гъвкавостта при въвеждането на моделите облекло, предаде Ройтерс, позовавайки се на данни на самата компания. Приходите от продажби скачат със 17% до 11,36 млрд. евро, а печалбата преди лихви, данъци и амортизации (EBITDA) отчита ръст от 25% до 2,78 млрд. евро. 

През последните месеци компанията откри редица магазини в бързо развиващите се пазари като Китай с основна цел да намали зависимостта си от Испания, където потреблението се свива заради втората рецесия за последните три години. В иберийската държава безработицата се покачи на рекордно равнище и потребителите стискат портфейлите си. 

Положително отражение има и особеният продуктов модел на компанията - Inditex успява да зареди доста бързо търговците с нови стоки и така да реагира бързо на променените трендове и материални разходи. Испанската компания съчетава успешно доставките от страни с по-ниски цени на труда като Португалия и Мароко, което компенсира ръста в заплащането на труда в Азия, отбелязва Ройтерс.

Резултатите на компанията съвпадат почти напълно с очакванията на анализаторите, които бяха за печалба от 1,65 млрд. евро и продажби за 11,33 млрд. евро. Групата, в чието портфолио са модни марки като Zara, Bershka, Massimo Dutti, Stradivarius и Pull&Bear, присъства и на българския пазар от пролетта на 2010 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 05:01 | 08.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още