Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Стратегии

"Клет България" придобива образователния бизнес на издателство "Изкуства"

Финансовите условия остават неразкрити, а дъщерното дружество на германския издател не крие апетита си към още сделки

"Клет България" придобива образователния бизнес на издателство "Изкуства"

Снимка: Klett

Българското дружество на базираното в Щутгарт германско издателство Klett придобива обособена част от дейността по създаване и търговия с познавателни книжки, учебници и учебни помагала на издателство „Изкуства” ЕООД. 

Сделката е финализирана на 10 януари и включва прехвърлянето на част от екипа на издателството към структурата на „Клет България“ и правата върху хартиените и електронните издания с утвърдената марка „Изкуства”. Сумата на трансакцията остава търговска тайна, поясниха от купувача за Investor.bg. 

По този начин „Клет България“ разширява възможностите, които предлага на българските учители, деца и ученици, като вече им предоставя избор между материали с марките „Анубис“, „Булвест 2000“, Klett, PONS, Difusion, Cambridge, Oxford и „Изкуства“. 

Още по темата

„Тази сделка ни даде възможност да осигурим на българските учители и ученици още по-богата гама от образователни ресурси, като ги допълним с хартиените и електронни издания на издателство „Изкуства“. Вярваме, че синергията на нашите марки ще ни позволи да отговорим още по-добре на очакванията на учителите. Ще продължим да развиваме марката „Изкуства“, както направихме с „Анубис“ и „Булвест 2000“, тъй като вярваме в стойността и значението ѝ“, коментира Владимир Колев, управител на „Клет България“, цитиран в прессъобщение.

Това е поредната стъпка на дружеството в посока разширяване на портфолиото продукти за българския пазар. Издателството придоби брандовете „Анубис” и „Булвест 2000” през 2018 г. А такива сделки за окрупнявания може да продължат. 

„Издателска група Klett, и в частност „Клет България“, се намират в отлична форма и отбелязват едни от най-добрите си години. Поради особеностите в процедурите за одобрение на нови учебници и липсата на възможност за органичен ръст придобиванията на други компании е част от нашата дългосрочна стратегия за развитие, като ние продължаваме да следим за подобни възможности“, поясниха от дружеството за Investor.bg. 

Според финансовия отчет за 2020 г., публикуван в Търговския регистър, приходите на „Клет България“ за 2020 г. възлизат на 21,555 млн. лв. при печалба след данъци и амортизации е 3,138 млн. лв. 

По статията работиха: Бойчо Попов, редактор Десислава Попова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Стратегии
Интересът към онлайн образованието в ЕС все повече расте