Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Телекомуникации

Amazon обмисля да стъпи на телеком пазара в Индия

Гигантът може да придобие дял от местния оператор Bharti Airtel

Amazon обмисля да стъпи на телеком пазара в Индия

Снимка: Jim Young/Bloomberg

Американският интернет гигант Amazon.com е в начални преговори за придобиване на дял за 2 млрд. долара в индийския мобилен оператор Bharti Airtel, твърдят трима източници на Ройтерс, запознати с въпроса. Ходът може да подкрепи значително индийската дигитална икономика, допълва информационната агенция.

Ако инвестицията бъде направена, Amazon ще се сдобие с близо 5% дял на база на текущата пазарна стойност на Bharti и ще даде на третия по големина индийски телеком подкрепа в момент, в който той иска да се конкурира с играч номер едно – Reliance Jio.

„Jio се трансформира от чист мобилен оператор във водена от дигиталните технологии потребителска платформа, а Airtel може да направи същото“, коментира един от източниците. „Airtel иска да навакса, а за Amazon това има изцяло стратегическо значнеие за индийския бизнес“, допълва той.

Още по темата

Amazon обсмиля няколко варианта за инвестиция, включително покупката на дял от 8 до 10%, твърди втори източник.

Преговорите между Bharti и Amazon са в начален етап и условията на сделката могат да се променят, като е възможно дори да не се стигне до споразумение, посочват двама от тримата източници на Ройтерс. Всички те са пожелали да останат анонимни, защото преговорите са конфиденциални.

Ако идеята за покупка на дял се провали, двете компании могат да помислят и за търговска сделка, която да даде на клиентите на Bharti евтин достъп до продуктите на Amazon, казва единият от източниците.

Говорител на Amazon твърди, че компанията „не коментира спекулации за това какво може или няма да направим в бъдеще“. Bharti казва, че обичайно работи с всички дигитални играчи, за да предлага техни продукти, съдържание и услуги на потребителите. „Отвъд това няма други дейности, които да съобщим“, коментират от телекома.

Книжата на Bharti завършиха търговията с 3,8% повишение, след като записаха 6% ръст след новините за преговорите с Amazon. Широкият индекс NSE Nifty 50 приключи борсовата сесия с 0,32% понижение.

Американските технологични интереси

Преговорите между Amazon и Bharti подчертават привлекателността на индийската дигитална икономика за американските технологични гиганти. През последните седмици Jio, дигиталното звено на Reliance Industries, набра 10 млрд. долара от глобални инвеститори, включително Facebook, тъй като иска да се утвърди, като главна платформа за дигитална търговия.

Google на Alphabet също проува инвестиция във Vodafone Idea, съвместно предприятие между бриатанската Vodafone Group и индийската Idea Cellular, писа Financial Times по-рано миналата седмица. Vodafone Idea е втората по големина телекомуникационна компания в Индия, където блокадата заради коронавируса доведе в скок на търсенето на онлайн пазаруване, данни и развлечения.

Amazon разчита на Индия, в която вижда ключов пазар за растеж. Компанията е насочила общо 6,5 млрд. долара инвестиции към държавата, основно за разширяване на онлайн търговията си там. Освен това базираната в Сиатъл група увеличава дигиталните си предложения в Индия чрез гласово управляваните колонки, видео стрийминга и облачните услуги, като се опитва да привлече нарастващия брой потребители на смартфони и интернет в страната с 1,3 мрлд. души население.

Сделката с Bharti може да помогне на Amazon да разшири предложенията си чрез своите умни колонки, но и да подсили облачния бизнес на интернет гиганта, тъй като достъпът до мрежата на Bharti може да помогне на Amazon да намали разходите си. Jio вече си партнира с Microsoft за ползването на облачната платформа Azure.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Миглена Иванова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Телекомуникации
„Теленор България“ отделя инфраструктурата си в нова компания