Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Телекомуникации

Apple вече не е най-ценната компания в света

Силната разпродажба на акциите на технологичните и интернет компании има последици за лидера в бранша

Apple вече не е най-ценната компания в света

Снимка: Jean Chung/Bloomberg

Необичайна картина на капиталовите пазари – акциите на големите технологични и интернет компании, които бяха толкова търсени през миналата година, бяха подложени на засилен натиск от продажби в продължение на седмици, защото рамковите условия на Wall Street се променят. 

Още по темата

В края на миналата седмица водещият индекс на технологичните акции в САЩ Nasdaq 100 падна обратно на отрицателна територия, считано от началото на годината. Двуцифрените ръстове на курсовете от последните две години отново изчезнаха.

Точно в средата на разпродажбите се намира Apple, лидерът в бранша, който е на червено от началото на годината. Междинният плюс от 12%, когато Apple постави нов рекорд в края на януари с цена от 145 долара, се превърна в годишен минус от над шест процента до петък вечерта с цена от само 121 долара .

Понижението на курса има последствия. Въпреки че производителят на iPhone успя да запази пазарната си стойност малко над границата от два трилиона долара дори след спада на курса, това не се оказа достатъчно за борсовия трон.

С пазарна капитализация от 2,038 трлн. долара, Apple трябва да отстъпи място на стар познат. Петролната мултинационална компания Saudi Aramco, която дебютира на борсата в Рияд едва през декември, бе оценена на 2,065 трилиона долара миналия петък след по-значителни увеличения на курса.

Смяната на караула е симптоматична за настоящото настроение на капиталовите пазари. Понастоящем се търсят компании, които се възползват от възобновяването на икономиката след пандемията на коронавируса, докато победителите от предходната година, за които се смяташе, че са се възползвали от периода на спирания и блокирания, сега се избягват от инвеститорите.

В същото време при Apple нещата се развиват много добре. Едва в края на януари технологичният пионер от Купертино представи най-добрия тримесечен отчет в 45-годишната история на компанията. Само за 92 дни Apple бе генерирала приходи за 111 млрд. долара и бе спечелила малко под 29 млрд. долара.

По статията работиха: Бойчо Попов, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Телекомуникации
Румъния забрани достъпа на Huawei до 5G мрежите си