Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Web

DoorDash надмина очакванията за приходите

Акциите на компанията се сринаха с повече от 50% от началото на тази година

DoorDash надмина очакванията за приходите

Снимка: Bloomberg LP

Американският доставчик на крана DoorDash Inc. отчете приходи, които надхвърлиха прогнозите на анализаторите, което е знак, че желанието на клиентите за удобство при поръчването онлайн не е намаляло, дори когато възможността за хранене на закрито се възобновява, предава Bloomberg.

Приходите са нараснали с 35% през първото тримесечие до 1,46 млрд. долара, съобщи базираната в Сан Франциско компания в изявление. Това е повече от средната прогноза на анализаторите за 1,38 млрд. долара според данни, събрани от Bloomberg. Акциите на компанията се изстреляха с 14% в продължителната търговия.

„Резултатите ни говорят за устойчивостта на платформата, която сме изградили", заяви главният финансов директор Прабир Адакар в интервю. „Това се случва въпреки насрещните ветрове през изминалата година, независимо дали става въпрос за инфлацията или за това, че хората се чувстват по-комфортно да живеят с Covid и се връщат в ресторантите“.

Още по темата

Афинитетът на потребителите към храната за вкъщи се засили, когато пандемията премести храненето от ресторантите на дивана. Това беше благодат за DoorDash, която беше една от първите услуги за доставка на храна, завладяла крайградските пазари, и подготви почвата за нейното първично публично предлагане в края на 2020 г. Оттогава насам DoorDash само увеличава пазарния си дял, като към март владее 59% от всички продажби на доставка на храна в САЩ по данни на Bloomberg Second Measure.

DoorDash заяви, че през първите три месеца на годината е добавила повече нови потребители, отколкото по всяко време от първото тримесечие на 2021 г. насам, което е помогнало за това членовете на абонаментната ѝ услуга DashPass да достигнат нов рекорд. Повечето хора в DashPass също така са помогнали да се повиши честотата на поръчките до нов връх. Услугите за членство набраха популярност като начин за увеличаване на задържането на клиентите и увеличаване на размера на потребителската кошница. В края на 2021 г. компанията е имала повече от 10 милиона абонати.

DoorDash разшири услугите си в областта на хранителните стоки, алкохола и консумативите за домашни любимци, за да се възползва от промяната в поведението на потребителите и да се предпази от забавяне на темповете си. Макар че компанията не разкрива данни за сегментите, които не са свързани с ресторантите, в частност в категорията на хранителните стоки се наблюдава по-висока честота на поръчките и ръст на месечните потребители в сравнение с миналото тримесечие, каза Адакар.

През ноември DoorDash придоби финландската компания за доставка на храна Wolt Enterprises Oy за около 8,1 млрд. долара, което е най-голямата ѝ покупка досега, в опит да увеличи присъствието си извън САЩ.

В края на миналата година DoorDash стартира пилотна услуга за доставка на храна в рамките на 15 минути в Ню Йорк, присъединявайки се към конкуренти като Instacart Inc. и Uber Technologies Inc., както и към множество стартиращи компании, като Gorillas Technologies GmbH, Getir и Jokr, които се борят да доставят продукти на клиентите за рекордно кратко време.

Базираната в Сан Франциско DoorDash отчете нетна загуба от 167 млн. долара, което е повече от загубата от 110 млн. долара година по-рано. Загубата на акция е 48 цента, докато анализаторите очакваха загуба от 42 цента.

Инвеститорите станаха по-чувствителни към перспективите за рентабилност на някогашни горещи стартъпи като DoorDash. Акциите на компанията се сринаха с повече от 50% тази година и са се понижили с повече от 70% от рекордния си връх през ноември миналата година. 

По статията работи: Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Web
Alibaba отчете най-бавния ръст на приходите от IPO-то си