Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Web

Google се отказва от бисквитките в Chrome

Компанията търси нови по-добри начини за следене на онлайн навиците на потребителите

Google се отказва от бисквитките в Chrome

Снимка: EPA/БГНЕС

Американският онлайн гигант Google планира до две години да блокира обичайния начин за следене на сърфиращите онлайн в своя браузър Chrome. Компанията се насочва към скъпи промени в начина, по който мрежата оперира, докато се опитва да отговори на все по-големите искания на потребителите за опазване на данните, предава Ройтерс.

Планът на Google е да ограничи компаниите за рекламен софтуер и други организации от свързване на техните браузър бисквитки с уебсайтове, в които не оперират, посочи гигантът в публикация в блога си.

Apple предприе подобен ход през 2017 г. със своя браузър Safari, но глобалният пазарен дял на Chrome е над три пъти по-голям - 64%, сочат данни на Statcounter.

Въпреки че двугодишната цел е нова, новините от Google бяха очаквани от индустрията и то от месеци. Финансовите анализатори очакват ходът да има минимален ефект върху рекламния бизнес на Google, защото компанията събира данни за потребителите по много други начини.

Но книжата на някои конкурентни компании за рекламен софтуер понижиха стойността си, включително тези на Criteo - с 8%, и Trade Desk - с 1,4%.

Още по темата

В продължение на близо три десетилетия бисквитките, поставяни от малко познати компании на почти всеки уебсайт, подхраниха рекламата в интернет. Бисквитките са инструмент в браузърите, който позволява на операторите на уебсайтове да запазват данни за потребителите. Така могат да трупат информация за това дали сте влизали в даден уебсайт няколко поредни дни например.

Google твърди, че новите рестрикции няма да влязат в сила, докато алтернативи, които компанията смята за по-опазващи личната информация, станат достъпни.

Всяка голяма промяна в уеб технологията изисква значителни инвестиции от операторите на уебсайтове и не е ясно дали още по-ограничените данни за потребителите няма да окажат натиск върху цените на онлайн рекламата.

Джъстин Шу, директор по инженерните въпроси на Chrome в Google, заяви, че първоначалната обратна връзка от предложенията, обявени през август, “ни дава увереност, че решенията в тази област могат да проработят”.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Web
Тръмп увеличава натиска над TikTok