Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Web

Google следи потребителите и в "инкогнито режима" на браузъра си

Американският технологичен концерн е изправен пред ново дело за 5 млрд. долара заради следене на потребителите

Google следи потребителите и в "инкогнито режима" на браузъра си

Снимка: Andrew Harrer/Bloomberg

Американският технологичен концерн Google се изправя пред нов колективен иск, свързан с обвинения, че интернет компанията незаконно нахлува в личния живот на милиони потребители, като проследява какво правят в интернет през браузъри, които са в „частен“ режим, предава Ройтерс.

По делото се търсят поне 5 млрд. долара, а звеното на Alphabet е обвинено в укрито събиране на информация за това, което хората гледат онлайн и къде браузват, въпреки че използват това, което Google нарича „инкогнито режим“.

Още по темата

Според иска, подаден във федералния съд в Сан Хосе, Калифорния, Google събира данни през Google Analytics, Google Ad Manager, други приложения и плъгини за уебсайтове, включително мобилни приложения, независимо дали потребителите кликват върху поддържаните от Google реклами.

Това помага на Google да научава повече за приятелите, хобитата, любимата храна, навиците за пазаруване и дори „за най-интимните и потенциално срамни неща“, които потребителите търсят онлайн, гласи искът.

Google “не може да продължи да участва скрито и без позволение в събирането на данни от почти всеки американец с компютър или телефон“, посочва още текстът.

Говорителят на концерна Хосе Кастанеда заявява, че интернет гигантът ще се защитава активно срещу твърденията. „Както ясно заявяваме всеки път, в който отворите нов инкогнито таб, уебсайтовете могат да събират информация за вашата активност“, допълва той.

Въпреки че потребителите могат да смятат частното сърфиране за сигурно убежище от зорките очи, експерти по компютърна сигурност отдавна изразяват притесненията си, че Google и конкурентите ѝ могат да допълват потребителските профили, които създават, като проследяват самоличността на хората в различни режими на сърфиране, често комбинирайки данни от личното и обикновеното интернет сърфиране.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Web
Как новата европейска директива PSD2 променя света на финансовите услуги?