Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Web

Индонезия е сключила данъчно споразумение с Google за 2016 г.

С това се слага край на споровете дали интернет гигантът плаща достатъчно за данъци

Индонезия е сключила данъчно споразумение с Google за 2016 г.

Снимка: Архив Ройтерс

гледано: 1736   Още видео
Рейтинг 1 Рейтинг 2 Рейтинг 3 Рейтинг 4 Рейтинг 5
0 гласа

Индонезия е сключила данъчно споразумение с Google за 2016 г., разкри министърът на финансите на страната, след продължил месеци спор за твърденията, че интернет гигантът не е платил достатъчно за годината на правителството, предава Ройтерс.

Високопоставен данъчен служител заяви през септември, че Индонезия, най-голямата икономика в Югоизточна Азия, планира да преследва Google за просрочени данъци за пет години, а компанията може да се изправи пред задължението да плати повече от 400 млн. долара само за 2015 г., ако бъде открито, че е избягвала плащания.

"Вече имаме споразумение с тях от 2016 г. Но не можем да разкрием каква е сумата“, заяви финансовият министър на Индонезия Сри Мулиани Идравати.

Не е ясно дали двете страни са в конфликт за данъците на Google за предходни години.

Google не е отговорила веднага на запитването за коментар.

Още по темата

Индонезия бърза да повиши събираемостта на данъците, за да намали бюджетния си дефицит и да финансира амцициозната си програма за инфраструктура. Други правителства по света се стремят също да ограничат избягването на данъци от различните корпорации.

Миналата година Google се съгласи да плати 130 млн. паунда (164 млн. долара) просрочени данъци, за да сложи край на спора си с Британската данъчна служба. Тайланд пък проучва възможностите за затягане на данъчните правила за интернет и технологичните фирми.

Данъчните власти в Индонезия са изчислили, че общите рекламни приходи на индустрията в страната са достигнали 830 млн. долара, като на Google и Facebook се падат около 70% от тях.

Но Google направи съвместно проучване със сингапурския държавен инвеститор Temasek, което твърди, че индонезийския пазар на дигитална реклама е достигнал 300 млн. долара през 2015 г.

Част от директорите на Google от централата за Азиатско-тихоокеанския регион са се срещнали с индонезийски данъчни служители през октомври, за да обсъдят въпроса с данъците на интернет гигант, твърди източник, запознат с въпроса.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Web
Подкрепяната от SoftBank онлайн услуга Beike ще се листне в САЩ