Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Web

Pinterest успя да разочарова инвеститорите си с новата прогноза

Компанията прогнозира приходи, които в голяма степен отговориха на очакваното от Wall Street, но разочарова инвеститорите, очаквали повече от нея

Pinterest успя да разочарова инвеститорите си с новата прогноза

Снимка: Архив Ройтерс

Pinterest прогнозира приходи, които в голяма степен отговориха на очакваното от Wall Street, с което разочарова инвеститорите, очаквали повече от наскоро станалата публична компания. Новината изпрати цената на акциите на компанията с 16% надолу, предава Ройтерс.

Стойността на книжата на Pinterest е нараснала с 62% от тази при първичното публично предлагане миналия месец, когато беше 19 долара.

Pinterest, която има 291 милиона средномесечни потребители, прави пари от рекламата и маркетира себе си като начин марките и търговците на дребно да достигнат до потребителите в етапа на вдъхновение на процеса на пазаруване. Главният изпълнителен директор Бен Силберман повтори едно послание в четвъртък, което Pinterest проповядва от години: Въпреки че онлайн компанията му се конкурира за рекламните долари с Facebook Inc. и Twitter Inc., и дори съобщава подобни финансови и потребителски показатели, Pinterest не е традиционна компания за социални медии.

„Хората влизат в Pinterest, за да се съсредоточат върху себе си, своите интереси и живота си, а не да се свързват с други хора или да се социализират", каза той по време на конферентен разговор след отчета. В интервю за Bloomberg той поясни, че посланието му е специално към потребителите, които иначе не биха могли да разберат какво е Pinterest. „Ако не сте използвали продукта и влезете там, очаквайки да получите нов начин за общуване с приятели, ще бъдете доста разочарован", каза той.

Обясняването на тази разлика ще бъде едно от дългосрочните предизвикателства на компанията. След високия ръст на цената на акциите след първичното публично предлагане  сривът в четвъртък отразява отрезвяването сред някои инвеститори, че Pinterest има и краткосрочно предизвикателство - неговият бизнес е все още в ранен стадий на зрялост.

"Очевидно спадът по време на следборсовата търговия е отражение на твърде високите инвеститорски очaквания за тримесечието", коментира анализаторът на DA Davidson Том Форте.

Прoгнозата на Pinterest за приходите от продажби беше разочароваща, особено като се имат предвид високите очаквания, отразени в ръста на цената на акциите, допълва Форте.

Още по темата

Компанията очаква годишните ѝ приходи да са между 1,055 млрд. долара и 1,08 млрд. долара, а средната стойност е малко над прогнозата на анализаторите за 1,06 млрд. долара, насърчавана от средните приходи от потребител в САЩ.

Pinterest обяви още, че планира да инвестира в своите рекламни продукти тази година.

Компанията привлече 291 млн. активни потребители месечно през първото тримесечие, което се оказа над прогнозата за 289,3 млн., сочат данни на Refinitiv.

Средните приходи от потребител са скочили с 26% до 73 цента, обяви компанията.

Нетната загуба се е свила до 41,4 млн. долара през тримесечието, завършило на 31 март, от 52,7 млн. година по-рано. Като се изключат някои елементи, компанията е загубила 32 цента на акция.

Общите приходи са нараснали над 54% до 201,9 млн. долара, надминавайки прогнозата за 200,6 млн. долара.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Web
Tinder заобикаля Google Play в знак на протест срещу високи такси