Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Web

Стоят ли саудитите зад скандала с голата снимка на Безос?

Причината според Гавин де Бекер са разследванията на Washington Post, собственост на Безос, по случая Джамал Кашоги

Стоят ли саудитите зад скандала с голата снимка на Безос?

Снимка: Ройтерс

Обвиненията звучат като холивудски трилър: за да получи интимни снимки и лични съобщения от основателя на Amazon Джеф Безос, Саудитска Арабия е трябвало да хакне мобилния телефон на предприемача. Това твърди Гавин де Бекер, консултант по сигурността на основателя и главния изпълнителен директор на Amazon.com Inc., в свой материал за Daily Beast.

Той е стигнал до това заключение, след като подробно е разследвал случая. Причината за всичко това Де Бекер вижда в отразяването на в. Washington Post, собственост на Безос, по случая Джамал Кашоги.

Въпреки че братът на приятелката на Безос е продал новината на таблоида National Enquirer, това е било фалшива следа за истинските извършители, твърди де Бекер.

Още по темата

Разследването „заключава с висока степен на увереност, че саудитците са имали достъп до телефона на Безос и са получили лична информация“, казва де Бекер. Не е ясно до каква степен American Media Inc. е знаела подробностите, пише той. Безос, собственик на Washington Post, обвини издателя на National Enquirer, че се опитва да го изнудва.

Разследването „проучи добре документираните и близки отношения“ между принц Мохамед бин Салман и председателя на AMI Дейвид Пекър, каза Де Бекер. „Правителството на Саудитска Арабия е имало намерение да навреди на Джеф Безос заради отразяването на Washington Post на убийството на своя колумнист Кашоги в саудитското консулство в Истанбул, пише още той.

В публикация в блога си от 7 февруари Безос твърди, че American Media е заплашвала да публикува неудобни снимки на него и на жена, която не е негова съпруга. Става дума по-точно за таблоида Enquirer, който на първата си страница през януари заяви, че Безос е бил „хванат да изневерява на съпругата си от 25 години със съпруга на холивудски магнат!“ - бившата телевизионна водеща Лорън Санчес. 

Още по темата

American Media заяви в изявление, че братът на Санчес е единственият източник за материала. „Въпреки фалшивите и необосновани твърдения на Де Бекер, American Media  отхвърли и продължава да отхвърля необоснованите твърдения, че материалите за нашето разследване са придобити с помощта на някой друг, освен на единствения източник, който ги е разкри за първи път".

Безос написа в блога си, че „непреклонното отразяване“ на убийството на колумниста на Washington Post е „несъмнено непопулярно в определени среди“. Кашоги, гражданин на Саудитска Арабия, бе убит и разчленен от хора, близки до саудитския принц, а американски депутати твърдят, че разузнаването доказва участие на принца в убийството.

През февруари Безос привлече адвоката Марти Сингър, който стана известен, след като накара редица таблоиди да стоят далеч от клиентите му, да поеме случая с National Enquirer за заплахите на медията да публикува лични снимки на най-богатия в света човек.

По статията работиха: Бойчо Попов, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Web
Baidu отчете първата си загуба като публична компания