Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Web

Uber се стреми към оценка от 91,5 млрд. долара по време на IPO-то си*

Компанията за споделени пътувания планира ценови диапазон между 44 и 50 долара за акция

Uber се стреми към оценка от 91,5 млрд. долара по време на IPO-то си*

Снимка: Ройтерс

Uber Technologies обяви условията за първичното си публично предлагане, като съобщи на инвеститорите, че се стреми да набере 10,35 млрд. долара при оценка до 91,5 млрд. долара, съобщава Ройтерс. 

Uber информира още, че PayPal се е съгласила да закупи акции на стойност 500 млн. долара при частно капиталовложение в цената, определена при IPO-то й.

В документ, изпратен до регулаторите, компанията определя целева цена в диапазона между 44 и 50 долара на акция за IPO-то си. Тя ще продаде 180 млн. акции по време на първичното публично предлагане и още 27 млн., които ще бъдат продадени от съществуващи инвеститори. 

В документа Uber обявява и нетна загуба за първото тримесечие на 2019 г. в размер на 1 млрд. долара и приходи от около 3 млрд. долара. 

Още по темата
Ако действително Uber успее да набере 10,35 млрд. долара при IPO-то си, това би била над четири пъти по-голяма сума от набраните 2,34 млрд. долара от конкурента на Uber, Lyft, при първичното му публично предлагане – най-голямото листване в света от началото на тази година, сочат данни на Bloomberg. Това би поставило IPO-то на Uber на девето място сред най-големите първични публични предлагания на американската фондова борса и би го превърнало в най-голямото след рекордното листване за 25 млрд. долара на Alibaba Group Holding през 2014 г.

Uber е една от многото технологични компании, които ще излязат или обмислят да излязат на борсата тази година. Този месец Pinterest и Zoom Video Communications направиха дебюта си на борсата. Сред другите големи технологични стартъпи, които обмислят да станат публични, са Slack Technologies, Postmates, Palantir Technologies и Airbnb.

Uber обяви неотдавна оперативна загуба в размер на 3 млрд. долара за 2018 г., с което общата й оперативна загуба през последните три години възлиза на над 10 млрд. долара. Базираната в Сан Франциско компания планира да се представи пред потенциалните инвеститори като глобална транспортна платформа, изграждайки и след това обслужвайки ново търсене на всичко – от скутери и велосипеди до товари и доставки на храна, съобщават запознатите източници.

*Информацията е допълнена в 15 ч. с изявлението на Uber. 

По статията работи: Божидарка Чобалигова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Web
IBM: Здравеопазването изостава с внедряването на новите технологии