Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Zoom

Истинският финал на Световното първенство по футбол е между Nike и Adidas

Nike спонсорира и двата отбора на финала, както и някои от най-добрите играчи в последния мач на турнира

Истинският финал на Световното първенство по футбол е между Nike и Adidas

Снимка: Архив Ройтерс

Истинският мач на финала на Световното първенство по футбол в Москва в неделя не е между Франция и Хърватия, а между Nike и Adidas, пише CNBC.

Международният футболен турнир се превърна в търговска мечта за компаниите за спортно облекло – платформа за някои от най-големите марки в света да се представят пред близо един милиард фенове, които гледат провеждащия се веднъж на четири години шампионат.

Както Nike, така и Adidas не разкриват инвестициите си в реклама по време на Световното първенство. Анализаторите смятат, че Adidas вероятно е вложила близо 100 млн. долара за спонсорство през 2014 г. Nike също обяви ръст с 36% на разходите си за маркетинг същата година, голяма част от които бяха насочени към Световното първенство.

Adidas, която е базирана в Германия, регистрира голямо повишение на продажбите, след като страната спечели през 2014 г., като продаде спортно облекло на стойност 2 млрд. евро. Главният изпълнителен директор Каспер Рорстед заяви пред инвеститорите на 3 май да не очакват сходен резултат в Русия – страната домакин на турнира тази година.

„Това е събитие, което помага за изграждането на бранда. Прякото финансово въздействие е ограничено“, заяви Рорстед.

Adidas, която е официален спонсор и партньор на FIFA от 70-те години на миналия век, влага голяма част от парите си в брандиране на топките, екипа на рефера и рекламни пана на стадиона. Nike предпочита да извлича печалба от отделни звезди, като спонсорира играчи и отбори и ги облича  от главата до петите.

Adidas имаше официални договори за спонсорство с 12 отбора, когато започна Световното първенство през юни, включително отбора на родината й Германия, който беше на стойност 56,7 млн. долара.

Nike също вложи около 56 млн. долара във френския национален отбор по футбол и около 40 млн. долара за спонсорирането на английския отбор. Големият залог на Nike се отплати, тъй като и двата отбора стигнаха до полуфиналите. Както винаги в спорта никога не може да се предвиди резултатът и последният отбор на Adidas – Белгия, беше елиминиран по-рано тази седмица.

Анализаторът в областта на търговията на дребно Андреас Индерст от компанията Macquarie казва, че основната цел на брандовете е видимост и спонсорство, а класирането на отбор във фазата на елиминациите, полуфинала или финала несъмнено дава тласък на марката.

Nike отбеляза ръст на продажбите на фланелки във Великобритания, докато Англия продължаваше победния си ход в турнира. Компанията дори беше изправена пред недостиг от фланелки преди полуфиналите. Вицепрезидентът на компанията за Западна Европа каза пред германския вестник Handelsblatt: „Благодарение на доброто представяне на нашите отбори, фланелките се продават феноменално“.

Adidas, която е водещ бранд във футбола в света, държи около 29% от глобалния пазар, а Nike се доближава и доминира в САЩ. Марката увеличи усилията си да вземе своето парче от пая след Световното първенство по футбол в САЩ през 1994 г.

Независимо кой е спонсор на отбора, всеки футболист има собствени предпочитания какви бутонки да носи, като 65% от играчите на турнира тази година залагат на бутонки Nike. От 150-те отбелязани гола до финала футболисти, носещи бутонки Nike, са вкарали 94 от тях.

Претендентът за „Златната обувка“ Хари Кейн от Англия, португалецът Кристиано Роналдо и уругваецът Единсон Кавали носеха бутонки Nike. Adidas беше предпочетена от аржентинските футболисти Лионел Меси и Анхел Ди Мария. Но Аржентина загуби от Франция с 4-3 на осминафиналите.

Nike спонсорира 15 от 25-те топ играчи в света и броят на головете, които те вкарват, е от значение, казва Индерст.

Въпреки милионите долари за реклама през 2018 г. социалните мрежи са кралят. Независимо от брандинга последователите на топ играчите в Instagram, Facebook и Twitter може да са най-важният двигател за продажбите тази година, смятат анализатори.

Още по темата
„Хората ще продължат да следват идолите си независимо от Световното първенство, защото винаги ще има следващ сезон, силата на звездите далеч надхвърля мача“, казва Индерст.

Докладът „Световен футбол“ на Nielsen установи, че звезди като Роналдо, Неймар и Меси, които имат стотици милиони последователи в социалните мрежи, може да са по-мощен рекламен инструмент от традиционната телевизия и печатните медии.

Роналдо, който има над 322,8 млн. последователи във Facebook, Twitter и Instagram, е една от най-следваните звезди в света, като далеч изпреварва най-популярната холивудска звезда Селена Гомес. Неговите акаунти във Facebook, Twitter и Instagram са генерирали около 570 млн. реакции като харесвания, коментари, ретуитвания, сочат данни на Nielsen.

„Хората са много по-силни от платформите, които използват“, казва анализаторът Саймън Сийгъл от компанията Instinet. Техният персонален бранд може да е дори по-популярен от този на спонсора им.

Adidas може да е официалният спонсор на Световното първенство, но Nike е ясният победител в неделя, казват анализатори. Марката спонсорира и двата отбора на финала, както и някои от най-добрите играчи в този мач. Стратегията на Nike да отдава предпочитание на играчите пред отборите изглежда се отплаща. В играта на маркетинг Nike винаги печели, отбелязва Сийгъл.

По статията работи: Божидарка Чобалигова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Zoom
Brexit взе нова жертва - веригата на Джейми Оливър се запътва към фалита