Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Zoom

Warner Music осъществи най-голямото щатско IPO за годината

Тази седмица с очакват няколко първични публични предлагания в Съединените щати

Warner Music осъществи най-голямото щатско IPO за годината

Снимка: Martin Divisek/Bloomberg

Две големи първични публични предлагания ще се осъществят през тази седмица, след като възстановяването на цените на акциите насърчава компаниите, които бяха принудени да изчакат отшумяването на коронавирусната пандемия, за да възобновят плановете си за листване, пише Wall Street Journal.

Звукозаписната компания Warner Music извърши най-голямото IPO в САЩ през настоящата година. В сряда тя набра 1,93 милиарда долара, повече от очакваното. Заедно със ZoomInfo Technologies, която ще предложи акциите си в четвъртък, потенциално ще наберат общо над 2,5 млрд. долара. Заедно с три други компании, които се очаква да направят пазарен дебют, листванията ще превърнат седмицата в най-голямата за първични публични предлагания тази година според Dealogic.

В сряда Warner Music - третата по големина в света звукозаписна компания след Universal и Sony, разпредели 77 милиона акции за 25 долара всяка. Първоначално се очакваше да бъдат емитирани само 70 милиона акции в диапазона между 23 и 26 долара.

Скокът в активността се наблюдава след месеци на известно затишие, тъй като потенциалните кандидати бяха изплашени от пандемията и произтичащите от нея икономически щети и финансови сътресения.

С вдигането на блокадите и в момент, в който бенчмаркът S&P 500 е с под 5% понижение за тази година, компаниите започват да се завръщат. Ако тазседмичната реколта от IPO-та се представи добре, редица компании вероятно ще последват примера в следващите месеци, твърдят банкери.

Гигантът в областта на хранителните стоки Albertsons, например, планира да започне роудшоу още този месец, докато онлайн търговецът на стари коли Vroom го направи тази седмица.

Част от дебютите, които трябваше да се случат през 2020 г., вероятно ще останат замразени, Пандемията и тежкият удар, който тя нанесе на туристическата и хотелиерската индустрия, вероятно ще забавят отдавна очакваното IPO на Airbnb поне до 2021 г., твърдят източници, запознати с въпроса.

Дори с това възстановяване пазарът на първични публични предлагания едва ли скоро ще се върне към доброто си състояние, на което се радваше в началото на миналата година, преди да потъне, тъй като инвеститорите наказаха компаниите с големи загуби.

Warner Music се цели към диапазона от 23 до 26 долара за акция, което ще оцени звукозаписната компания на 11,7 до 13,3 млрд. долара и ще доведе до най-голямото IPO за годината. Фирмата очаква цената на акциите да е в горната част на диапазона, твърдят източници, запознати с въпроса.

Warner Music отложи срещата си за избор на цена за IPO-то от вторник вечерта за сряда сутринта, за да уважи хода на звукозаписните компании да спрат работа във вторник в подкрепа на протестите, свързани със смъртта на Джордж Флойд, коментира един от източниците.

Компанията за маркетинг данни ZoomInfo планира да продаде 44,5 млн. акции между 19 и 20 долара всяка – диапазон, който увеличи спрямо предходния във вторник сутринта, благодарение на силното търсене. Средно компанията може да набере над 850 млн. долара и да запише най-голямото технологично IPO за 2020 г.

Пазарни дебюти тази седмица трябва да направят биофармацевтичните компании Applied Molecular Transport и Pliant Therapeutics, както и компанията за обработка на разплащания Shift4 Payments.

Успехът на Warner Music и ZoomInfo, измерен според това колко търсене има за акциите им преди и след като започнат да се търгуват, може да зависи от стъпките, които те са предприели в месеците преди официалното листване.

Директори и от двете компании са успели да поговорят с потенциални инвеститори на срещи преди туризмът да бъде замразен. Това даде на инвеститорите по-голямо спокойствие при правенето на поръчки за акциите, твърдят някои от тях. Warner Music и ZoomInfo проведоха виртуално роудшоу, опитвайки се да привлекат инвеститорите чрез видео чатове.

Както изглежда, и Warner Music, и ZoomInfo се справят с пандемията доста добре.

В документи до регулаторите ZoomInfo заяви, че очаква да преживее „забавен растеж или спад на търсенето от нови потребители в нашата платформа“, както и по-слабо търсене от текущите клиенти заради пандемията. Въпреки това компанията добави, че годишната стойност на договорите с нови клиенти е нараснала с 87% през април спрямо година по-рано.

Междувременно през април Warner Music записа 12% скок на приходите от стрийминг – сегментът, който носи най-голяма част от приходите. Въпреки че това беше компенсирано от спадовете, свързани с коронавируса, в сегменти като дигиталната реклама и приходите от физически копия, тези области се очаква да се възстановят.

Morgan Stanley, Credit Suisse Group и Goldman Sachs Group са сред поемателите на IPO-то на Time Warner, а JPMorgan Chase & Co. и Morgan Stanley са сред водещите банки, с които ще работи ZoomInfo при листването си.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Zoom
Condor вярва в завръщането на търсенето през лятото